lördag, november 21, 2009

Inlägg 500 - mitt i natten :)

Där ser man. Kommer hem efter en trevlig middag och kväll/tidig natt hos Mats och Orsi och då var det plötsligt dax för inlägg nummer 500. Inte illa.

Tristan har knappt sovit vettigt sen i förmiddags och ligger nu i sin säng och vill inte alls somna. Inte bra när rutinerna går åt skogen. Elliot hostar fortfarande en hel massa och Calle sover som en stock. Konstigt att jag alltid har nattskiftet. Och morgonskiftet med för den delen. Kul för mig.

Kvällen har iaf varit supertrevlig, som vanligt i sällskap med Mats och Orsi. :) Kul att träffas och prata lite skit i största allmänhet. ;)

Eftermiddagen för min del var rektorsutbildning mellan 13-16. Vi gick mest igenom vad vi ska göra under det kommande året och så fick vi lära känna gruppen bättre. Spännande. :)

Tar väl ett glas vin i min ensamhet medans jag väntar på att barnen ska somna in och hoppas på att dom sover gott sedan. Mammaliv i ett nötskal? Suck!

3 kommentarer:

Carol sa...

Hur orkar man umgås med Orsi en hel fredagkväll??? HAHA *puss Orsi*
Hoppas ni hade trevligt!
Lyx är ju ändå att få ta sig ett glas vin... hahaa

Orsi sa...

Carro, det undrar jag med, fråga Calle skall du se, den stackarn måste dricka kopiösa mängder för att orka med mig:-D...
Jennie, tack söta ni för igår, dock är jag allt annat än pigg idag, vinglasen var alldeles för stora för mina drickmått, vi fär köra mindre glas nästa gång, så här kan jag inte ha det som tvåbarnmorsa, speciellt när vi la oss efter 01 och Jennifer tyckte att det var nog med sovandet kl 06.

Vi tackar även för inbjudan av marulksmiddag idag men avböjer då vi har en hel del kvar med rummet uppe att göra så det blir Mats och min lördagsunderhållning ikväll, avis???? Men har ni tråkigt imorn och är sugna på lite kaffe samt fika så kom över!!!!!!
Kram på er

Fossing sa...

Orsi: haha! ja det e inga glas du har, det e baljor! ;) tristan somnade ordentligt närmare 1.30 sen var han igång igen vid 3 och härjade.. fick ge välling och flytta honom till vår säng. sen gick vi upp och åt frukost med elliot vid 8.30. han har sovit 2 timmar på förmiddagen och håller på att somna nu igen. inväntar tystnaden så jag kan åka å handla till maten. :)

mycket möjligt jag tar med tristan och kommer imorgon :) så kan calle sova eller vad han nu sysslar med...