lördag, november 28, 2009

Glöggmys och stadsdag

Igår åkte Calle till Falun för att vara med på Leonas dop. Jag och Tristan är kvar hemma. Inte riktigt läge att släpa iväg honom nånstans nu för sovandet är fortfarande aningens bråkigt sedan öroninflammationen. Efter att ha varit med Calle och hämtat ut doppresenten och ätit lunch, så var det dax för honom att åka. Jag och Lisa strosade lite på stan och kikade lite. Köpte en jättefin adventsljusstake på Hjärterum. Lite dyr kanske, men sååå fin. Ville köpa en förra året redan, så i år fick det vara dax.

När vi kommit hem så tog det ett tag, sedan dök tjejerna upp. Linda, Catten, Systeryster och Emma. Griljerade en julskinka på 2,5 kg och vi käkade och pratade skit. Trodde aldrig att skinkan skulle gå åt, men det var inte mycket kvar när alla åkte hem. ;) Testade lite glögg och åt godis gjorde vi med. Linda stannade kvar över natten.

I morse åt vi mer skinkmacka ;) Tristan käkade vörtbröd till frukost. Hi hi. Vi gjorde oss i ordning och åkte sedan till stan. Strosade runt och kikade, köpte ett par billiga armband på Fait och en ny mascara på Kicks. Träffade Anna, Magnus och Juli och sällskapade med dom i några timmar. Trevligt.

På hemvägen tänkte jag köpa lite julstjärnor, men det var inte läge att släpa ut Tristan ur bilen just då så det får bli morgondagens grej. Körde vägen förbi blomsteraffären här hemma och dom har söndagsöppet imorgon så jag kikar in där då istället.

Tristan sov när vi kom hem och när han vaknade var det grötdax. Vi kollade lite på Stockholm Horse Show och gosade i soffan, sedan badade han och fick välling. Det tog en halvtimme innan han somnade in, han låg och pratade med sig själv ett tag. Jag gjorde toksen middag och nu har jag ett glas vin att dricka upp. Sedan blir det sängen. :) Imorgon är det första advent!

Inga kommentarer: