tisdag, november 10, 2009

Fars dag

En helt ny pappa med en helt ny bebis! 2 maj 2009. :)
Pappan och monstret 6 månader senare. :)
*******************************************

Men jösses! Jag glömde ju rapportera om Calles första fars dags-firande i söndags. :)


Jag och Tristan jagade Knalleland runt efter presenter som glädjedödar-Calle inte redan köpt till sig själv (dvs nya Dan Brown-boken och Assassins Creed 2). Lisa och Anna var med och med lite support bestämde jag mig för att göra fars dag nummer 1 till de vanligaste presenterna en pappa kan få. Alltså fick det bli 2 nya flanellskjortor och 2 par färgglada, hiskeligt mönstrade Calle-kalsonger. ;) Då har vi bara strumpor och slips kvar så det får väl bli till jul det. ;)


På morgonen så fick pappa sina paket och såg nöjd och glad ut med både presenter och kort. Dock kunde vi likagärna sparat både pengar och presenter för Tristan valde ju dag som en stjärna och började på dagen att säga "pappa", till Calles stora förtjusning så klart. :) Så pappan fick en ganska hyfsad fars dag ändå. ;) Jag har informerat Tristan om att han inte alls behöver vänta tills mors dag i maj med att säga "mamma", innan jul går alldeles utmärkt. ;)


Så var det med den dagen. :)

**************************************


Vi verkar dock fortfarande ha nån form av skräpbakterie här hemma för Tristan är fullkomligt rutten i magen, äter dåligt och illvrålar i perioder på dagen. Verkar dock inte ha någon feber och är hyfsat nöjd emellanåt, framför allt om Elliot pratar med honom.


Elliot kommer på fredag att få vaccinationen mot svininfluensan i skolan. Han är väl den som löper störst risk att smittas så det är lika bra att han får ta den. Trots att dom nu pratar om att även barn under 3 ska kunna få vaccin så blir det nog bara små i riskgrupp som får den, så Tristan får klara sig ändå. Jag är fortfarande hemskt vrång till vaccinet för egen del... Man får ett bättre skydd mot influensan om man faktiskt får den och många har inga andra besvär än vanliga influensabesvär av den heller. Dessutom kan jag ju bära hem smitta även om jag är vaccinerad så på det viset kan man inte heller tänka. Och en framtida lillasyster behöver ju inte direkt mer tungmetaller än nödvändigt i sig, även om det nu inte är mer kvicksilver i vaccinet än vad det är i en veckoranson av lax men sen kommer nästa vaccin och nästa och nästa. Vart ska man dra gränsen, undrar jag. Men, men... Jag följer naturligtvis alla nyheter om eländet och håller mig uppdaterad på krisinformation.se, där staten lägger ut bekräftad information. Dvs inte skiten som kvällstidningarna häver ur sig. Nog om det... Antingen så tar jag sprutan, eller så gör jag det inte, tiden får helt enkelt utvisa hur det blir. Jag hoppas på en helg utan biverkningar för Elliots del...

2 kommentarer:

Orsi sa...

Lillgubben, urgulligt ju att han börjat säga pappa!!!!!
Framtida lillasyster, vaccin, låter mysko, vad växer i din mage egentligen???

mamsen sa...

Din pappa hann bli 63 innan den typiska farsdagspresenten dök upp. Nu får du köra mammaskola på dagarna.
Gulliga bilder, tänk vad tiden går fort. Känn inga krav men lova att det blir en lillasyster nästa gång.
Kramar till er alla