torsdag, november 19, 2009

Dagens fokusrum ;)

Jag trodde ju jag skulle fixa vardagsrummet idag, men icke! Kom en bit med tvätten, sen vaknade Tristan och ville inte alls låta mig hålla på med städsaker. På väg hem från skolan så stannade vi på Coop för att köpa lådor till Elliots leksaker så vi kunde få någon form av ordning i hans rum. Han har en tendens att bara trycka in allt i hyllan... Tja, ni ser ju hur det såg ut när vi började... Yeeez!


3 timmar, 3 soppåsar och 1 flyttlåda senare så såg det ut så här istället! Lite trevligare om ni frågar mig. Elliot är nöjd med, han hittade 1000 saker han inte hittat på evigheter i röran och dessutom finns det nu plats för nya julklappar i hyllan. ;) Så kan det gå.

Efter städning blev det mat, en trilskande Tristan som börjar bli prickig och en Elliot som motvilligt fick gå och lägga sig. Letade prickar på Tristan ett tag, hittade många.. konstigt. Får se hur dom utvecklar sig. Han har varit tokgnällig hela eftermiddagen och verkade öm i sitt vänstra öra igen så jag gav honom Alvedon, penicillin och välling och nattade omkull honom. Röjde sedan upp i köket efter middagen, gjorde en matlåda av det som var kvar, fyllde på diskmaskinen så nu är det väl dax att vika resten av tvätten, bära ner det utstädade till källaren och kanske fylla ännu en tvättmaskin... Ingen ände på det hela...

1 kommentar:

Catten sa...

Riktig husmor :)
Duktig Elliot var, blev ju jättefint!