onsdag, oktober 14, 2009

Husmorsambitioner minsann!

Efter mitt hurtiga inköp av "Husmorsorna" och Leilas "A piece of cake" så har jag fått husmors-nojja här. Så igår planerade jag med hjälp av husmorsorna in vilka middagar vi ska äta resten av veckan och skrev en inköpslista. Det tog ett tag. Typ 2½ timme... Inte lätt att tänka när Tristan ylar i 150 db rakt i örat. Men en lista blev det och när Calle kom från jobbet fick han ta Tristan och jag packade in mig och Elliot i bilen och åkte till Maxi för att utföra första husmors-handlingen.

En timme senare stapplar vi till utcheckningen för självscannare med en vagn i 2-tons klassen. Det roliga börjar ju här då... Först funkar inte mitt ICA-kort. "Kortet du dragit är inte ett ICA Kundkort. Var vänlig dra ett ICA Kundkort." Vafan!! Jag drog ju mitt ICA-kort! Glor ilsket på både fram- och baksida på kortet och mycket riktigt så är det ett ICA Kundkort. Flinar mot Elliot och säger: "Nu ska du se vi får avstämning också!" He he!

Får tag på en personal som nollställer kassaprylen och sedan funkar mitt kort. Tackar! Men vad händer då? Jajemän!! "Ditt köp måste hanteras av personal. Var god tillkalla personal." Vafan nu då?? Jag har inte köpt folköl som kräver leg-koll ens en gång. Hittar personal igen och mycket rikigt.. Avstämning... *"#¤%)&%¤"#/=?*^Ä*Ö#!!!! Jag har 3 gigantiska papperskassar fulla med mat och prylar för nästan 1500 kronor!! Vid det här laget har jag tröttnat på mitt husmors-ryck... Skit!

Men det är bara att bita i det sura äpplet och gå med till avstämningskassan och plocka upp alla varorna på bandet, få dom scannade, vänta som ett pucko innan kvittot kommer och meddelar att: "jodå, du har scannat alla dina prylar", och sedan packa ihop skiten igen... Dubbelarbete!! Fattar inte varför jag ens försöker.. Varje gång jag storhandlar eller handlar med Catten så får jag avstämning. För att göra saken värre så glömde jag så klart scanna en flaska Cola när jag var mitt i amningsträsket med moshjärna vilket gör att all min trovärdighet som scannare uppenbarligen försvann. Blä!!

Hem kom vi i alla fall så småningom och det var bara att stuva in allt i skåp och lådor och ställa sig och laga kycklingsoppa, Elliots middagsönskemål för dagen. Tillsammans med ett stort grekiskt lantbröd blev det riktigt bra. :) Denna veckan återstår nu fiskgratäng, italienska köttbullar, ugnsrostad kyckling, hemmagjord pizza och gorgonzolagryta. Sen får jag planera igen. Husmorsa är man ju nu för tiden ;)

3 kommentarer:

Eva sa...

Haha Lo-Ellen är Sue-Ellens hälsosamma syssling. Nykteriskt och frisksportare :P

Dubbelnamn är inte ok *ryser*

mamsen sa...

Ja, allt ordnar sig till slut. Fortsätt du med ditt husmorsarbete
kram

Carol sa...

JA fy jag hatar också avstämning, och mycket riktigt så slår det ju aldrig fel när man har massor att plocka upp... Blää.
MEN jag har också fått avstämning när jag köpt EN PAKET VANILJSÅS! Bara! :-)

Va duktig du är...