söndag, oktober 11, 2009

Envetna gener...

...har man uppenbarligen delat med sig av till sonen. Jösses vad ettrig han är! Nu har vi försökt att skippa nattamning i 6 nätter, tror jag det är. Det går ju, men guuud vad envist han jobbar för sin tuttetid! Han vaknar 8-10 gånger per natt och bökar runt och måste sövas om. Inatt vaknade han "bara" 4 gånger. Det kan ha berott på att Calle gav upp och sov på soffan, vilket gjorde att jag och Tristan inte låg så nära varandra och därför inte heller störde varandra så mycket.

Sömnbrist gör som vanligt att jag får feber, som ett brev på posten. Det började igår och sedan kom naturligtvis mitt modersarv med, öm i högra sidan av huvudet, ont i halsen och örat på samma sida. Man får knapra Alvedon och bita ihop. I morse somnade Tristan om efter morgonmaten och vi fick alla somna om ända till 12! Skulle dock behöva några såna sovmorgonar till för att bota minussaldot på sovkontot.

Men nu har Tristan somnat igen så jag ska lägga mig en stund jag med.

1 kommentar:

mamsen sa...

Bra att ni har samma gener du och gossen, men jag tror att du kommer att gå vinnande ur den här striden. Modersarvet skulle jag önska att du slapp för det är inte roligt när värken slår in. ha det bra och krya på dig
Kram