onsdag, oktober 28, 2009

5-minuters metoden

Har börjat köra 5-min metoden med lill-monstret för att få honom att somna själv, till en början på kvällarna iaf.

Igår höll han igång i 1 timme och 15 min! Sedan sov han till 6 i morse, då fick han mat i vår säng och somnade sen om till 8.15. Såååå glad liten kille jag har haft hela dagen. Han hade nog en bra natts sömn...

Idag var det hela avklarat efter 33 minuter. Jag har hunnit duscha innan klockan är 23, inte illa! Spännande att se hur länge han sover inatt då, vågar ju knappt hoppas på en helnatt till bara så där... ;)

Fick besök av Orsi och Carol med tillhörande små busar på förmiddagen idag. Efter en snällt ivägslängd hint på Facebook så stod Carol plötsligt här med nybakade frallor. Mumsigt! Härligt med lite sällskap och skitsnackande. :) Fick attackstädat en snabbis innan dom kom också, vilket resulterade i beröm från Calle när han kom hem. Det var uppenbarligen fint. Kul att han såg det i alla fall, gjorde ju inget större jobb med mina mått mätt ändå. ;)

2 kommentarer:

Orsi sa...

Tack för igår...Mysigt som bara den!!!
Vad var det jag sa(fast jag chansade på 45 min, nu tog det ju bara 33min innan han somnade)Igad knappt en kvart sen somnar han förhoppningsvis så snällt så varje kväll!
Kram på er

mamsen sa...

Fantastiskt bra hoppas den utvecklingen fortsätter
kram