tisdag, september 08, 2009

Tristan vs Mamman 3-0

Jaha, jag fick ge mig. Trots alla försök så vägrar Tristan att ta flaskan när det är välling/bröstmjölk i den. Vatten går fint, bebisjuice går fint, ALLT går fint utom när det är välling eller bröstmjölk. Det är nog så enkelt att han inte är en vällingkille alls. Hittills har han ju ätit allt vi stoppat i munnen på honom, så jag har svårt att tro att det är smaken. Han gillar helt enkelt inte att vi snor hans tutte-tid ifrån honom. ;) Smart unge det där.

Så nu ammar jag på morgonen, kvällen och på natten om det behövs. På dagarna blir det puréer, gröt och sånt istället. Botaniserade runt på Maxi förut för att hitta lite variation åt honom, tack och lov så äter han ju puréer som är från 6 månader så det finns lite att välja på. Köpte en yoghurt att testa också, från 8 månader iofs men försöka kan man ju alltid.

Ramlösa går också åt nu för tiden. Tristan har ju torsk som tar ett tag att få bort och jag har fått eländet på bröstvårtorna med. Inte så skoj vill jag lova. Nu blöder det till och med ibland så mina amningsinlägg fastnar på bröstvårtan och så måste jag blöta dom för att få loss dom. Sen ska han tandmarodören dit och snutta. Men men, vad gör man inte. Han är nöjd och glad och det räcker för mig. Bara att bita ihop.

Nu sover han så jag ska försöka slänga ihop en bulldeg, bara för att. Måste bara se om jag har pärlsocker hemma. Vi sov ju förmiddagslur idag, råkade somna på soffan med honom i 1½ timme när Elliot var på skolan, så nu får jag jobba på eftermiddagen istället. Ska röja lite och fixa med för imorgon kommer vår präst Peter för ett dopsamtal. Man måste väl ändå ha det lite fint då va? ;)

3 kommentarer:

Linda W sa...

Aj aj låter inge kul det dära med tuttarna!!! Jag matar Måns med ersättning också nu för han blir inte nöjd med bara tuttemat så...
Men ang prästen så är han helt ljuvlig, en vanlig person!! han ser nog inte om du har damm i hörnen.
Ett tips är att ha te hemma för han dricker inte kaffe! =)

kram Linda

mamsen sa...

tänk att du funnit din överman i envishet. Majsvälling gillar en del barn bättre. Du kan ju trösta dig med att jag aldrig sett en 18-åring hänga vid mammas bröst
Kram på er och kämpa på

Orsi sa...

Du, det där med att ävn du har fått svamp på bröstvårtan skall du kanske ta upp med BVC, not good!!
Finns "torskmed. att få på recept, svindyr, men du nehöver det verkar det som...