söndag, september 27, 2009

Snörvelhelg

Den här helgen har vi ägnat åt snörvel. Hela familjen. Blä!
Har även varit första helgen på länge som vi varit helt själva hemma, utan besök, och det har varit skönt det med. Ska man snörvla och vara förkyld så är det lika bra att göra det på egen hand. ;) Elliot åkte till pappa redan på lördag förmiddag och resten av oss har spenderat tiden på soffan under ett täcke. Lagom arbetsamt.

I fredags lämnade vi även Calles bil på verkstaden, dax att fixa bromsarna och lite sånt inför besiktningen. Var förbi Opel och pratade lite med dom om bilen. De ska undersöka vad verkstadschefen har att säga om den imorgon, måndag, och se hur vi ska gå vidare med det hela. Får hoppas det löser sig snart i alla fall. Inte för att den blå Zafiran är dålig, men det är ju skönt att ha sin egen bil.

Nu ska snart gräsmattan sås, men först måste jorden plattas till. Om någon har en betongvält stående nånstans, så hör av er! ;)

1 kommentar:

mamsen sa...

Ännu ett fint kort.
Här snörvlar, hostar och febrar jag fortfarande, har hållit på
1½ vecka nu. På Vc sa dom att jag fick skylla mig själv när jag inte var hemma och vilade men till saken hör att den läkare jag träffade i tisdags sa att jag kunde jobba, fast det kom jag inte ihåg att säga till den nosiga sköterskan som ringde upp.
Men det är kanske dax att inse att jobbet får klara sig utan mig några dagar, fast almanackan är överfull och rektorsjobbet startar i veckan.
Det är säkert jag som smittat er men ni verkar vara de enda, konstigt nog
Sköt om er kram och följ inte mormors exempel