torsdag, september 24, 2009

.. och eftermiddagen som gud glömde...

Ja, men om morgonen är kass så kan ju resten av dagen fortsätta den med...

Åkte till Opel med bilen för att få den testkörd och den är uppenbarligen helt sned. Hela framvagnen är sned och framdäcken är så slitna på insidan att väven i däcken syns. Killen på verkstaden rekommenderade inte att jag körde den mer än till en verkstad som kunde justera till den. Det hela slutade med att jag fick ringa Calle i alla fall som sedan pratade med försäkringsbolaget och sedan fick jag lämna in bilen och ta en hyrbil hem.

Jag tror att den är sned sedan jag blev påkörd i våras, för sedan dess har ju inget hänt med den. Ingen har kört på några kanter eller nånting med den. Ska hela framvagnen bli sned så måste man ju ha känt smällen eller? Nu är den i alla fall på verkstaden så jag hoppas att det går att fixa till den. När jag körde hem så kände man onekligen skillnad på en rak och en sned bil.

Vistelsen på bilfirman kunde ju varit trevligare. En hungrig och aptrött Tristan, en otroligt pratglad Elliot, Calle i telefonluren, mekaniker som ska förklara saker... Puh! Tur Calle kan säga vad jag ska göra så jag slipper tänka, för det var inte lätt. Som tur var så dök Franken upp som en räddande ängel och skulle lämna in sin bil. Han hjälpte mig att flytta över alla bilstolar och elände och sedan höll han ett öga på ungarna medans jag körde bort den trasiga bilen till verkstaden. TACK Franken! Du var min räddande ängel där vill jag lova. :)

Så efter 2 timmar kom jag äntligen hem... Tristan har kollapsat i sin säng, helt förståeligt.

3 kommentarer:

mamsen sa...

önskar jag kunde hjälpa dig ibland
kram

Maggan sa...

Stackars vännen! Kram.

Orsi sa...

Som alltid är du den coollugna mamman, önskar att jag hade ditt tålamod.
Länge sedan ni kikade förbi, dags snart eller?