torsdag, september 24, 2009

Morgonen från h*****e

Jösses!
Om allt ska gå fel en dag så var det den här dagen, uppenbarligen.

Calle gick upp vid 5 och då ville Tristan ha mat. När han väl ätit klart så han jag blunda i några minuter innan min klocka ringde. Upp och få på mig nåt vettigt och lite smink, ge Elliot frukost och få med Tristan det han behövde.

Iväg med bilen i tokregnet, lämna Tristan hos moster och Elliot på skolan. Sedan var det dax för intervju på Utbildningskontoret mellan 8-9. Morgonen har ju gått i 110 så det var inte förrän jag körde in på parkeringen som jag hann bli lite nervös, kanske tur det. Var lite tidig så jag fick vänta i ett rum ett tag. Intervjun var trevlig, men hjärnan är ju inte direkt vaken när man inte tänkt en vettig tanke sen nån gång i mars. Det känns som om jag fick möjlighet att ge en bra bild av mig själv i alla fall. Nu får jag vänta till mitten av oktober på besked om jag får gå steg 2 i utbildningen.

Hämtade Tristan efter jag var klar med intervjun och åkte hem. Väl hemma visade det sig att nycklarna ramlat ur skötväskan hos Helena så det var bara att vända igen. Stannade till på BVC på vägen för att meddela att jag inte skulle komma på föräldragruppen idag. Var jag som skulle ha kaffet med mig oxå så jag fick ju se till att nån annan kokade åt dom. ;)

Tristan vrålade hela vägen till stan, vi fick nycklarna hos Helena, sen somnade han när vi kom ut på motorvägen. Det var så mycket vatten på Gånghestervägen så jag ville inte köra där eftersom bilkräket inte är pålitligt. Motorvägen var nästan lika illa men hem kom vi i alla fall. Så lagom till lunch tryckte jag i mig en rejäl frukost, matade Tristan med gröt och stoppade honom i säng och har nu hällt i mig 2 koppar kaffe. Snart är det dock dax att ge sig iväg igen för att hämta Elliot på skolan. Puh!!

1 kommentar:

mamsen sa...

Puh