tisdag, september 22, 2009

Men nu kom ju regnet...

Då var det höst då. Hua! Förra veckan var det åtminstonde soligt höstväder, men nu är det helgrått och regnar. Snålblåst. Usch! Det tar verkligen emot att gå utanför dörren, så vi låter bli i den mån vi kan. Dvs vi lämnar och hämtar Elliot på skolan och sedan går vi inte ut. ;)

Helgen var, för min del, lugn. Var i säng strax efter 23 i lördags, Calle ramlade in vid 2. Jag är inte så trevlig när jag blir väckt i onödan... På söndagen var jag och Tristan uppe vid 7.30. Vid 11 kom Elliot hem och sedan var det dax att åka till Grästorp och fira lillebror som fyllde 30. Mötte upp mamma, pappa och Helena i Fristad där vi bytte passagerare. Elliot ville åka med mormor och Helena höll mig sällskap.

Hos bror var det lagom med folk och god mat. Trevligt. :) Tristan var på det stora hela glad, men blev hemskans trött framåt eftermiddagen. Vi började ta oss hemåt vid 16-tiden. Bilen betedde sig som Bambi på hal is på vägen hem. Fattar inte vad som händer med den när asfalten blir blöt. Hade den slirat runt i pölar och sånt så hade jag väl fattat det, men på blöt asfalt, speciellt på lappad och lagad väg. Det känns som den glider uppepå vägen, den är svår att styra och den liksom åker dit den vill. Som vattenplaning fast ändå inte. Vi låg i 40-50 km/h på 90-vägen mellan Grästorp och motorvägen. Helt galet.

När vi kom hem så var det bara att trycka i honom mat och sen var det sovdax igen. Han är trött nu när han hostar och snörvlar. Jag gick och la mig vid 21 jag, inte mycket piggare.

Idag i regnet så beter sig bilkräket lika illa igen, så i eftermiddag får Calle köra den en sväng och se om han kan lura ut vad som är felet. Jag hoppas det är nåt fel, för annars vetefan om jag vill ha med den bilen att göra i snöslasket i vinter. Kan man fixa den så är den kanske vettig att köra barn i, som den är nu känns den farlig.

2 kommentarer:

Frida sa...

Kan tipsa om att kolla lufttrycket i däcken, om den beter sig konstigt.

Hoppas det blir bättre!

mamsen sa...

Bra att Calle kollar, han är ju rädd om sin familj.
Inte för att jag vet så mycket men lufttrycket låter ju bra
kram