onsdag, september 02, 2009

Det Weschkianska dopet närmar sig...

Tristan Jacob Walter Werneholm Weschke
-många namn är bra det ;)
...kanske man skulle planera det hela lite?


Påbörjade det hela så smått under gårdagen. Närmast sörjande kan nog få ett samtal om hjälp med den ena eller tredje inför eventet. Vi blir som vanligt några stycken... sista räkningen igår gav 47 vuxna och 10-talet barn. Inga nyheter med andra ord ;)

Tristan har varit jättesnorig de senaste dagarna, men är bättre nu. Lite feber har han haft med, men jag tror att jag hittade förklaringen igår när jag såg att hans lilla tand brutit igenom tandköttet. Nu blir det snart flaska för den lille mannen vill jag lova. ;) Han är inte direkt snäll mot bröstet som det är nu så beväpnad med en tand blir det nog inte trevligare gissar jag. ;)

7 kommentarer:

Orsi sa...

Åh Herre Gud, 47 vuxna och 10-talet barn...Här snackar vi mindre bröllop!!!Puh,ja då har du allt lite att göra närmaste dagarna!!!!

mamsen sa...

Den kepsen passar perfekt till dopklänningen, eller hur. Oj,jag måste brodera in namnet oxå, nu är det nära.
Vad ska det vara för bröd till dopet? Kanske mitt nyttiga? Eller annat önskemål?
kram

Maggan sa...

Gammelfarfar upp i dagen! Walter Weschke, alltså.
Jag antar att jag tillht de närmast (för)sörjande, så hör av er!
Kram

Maggan sa...

Ojdå, ska förstås vara "tillhör". Mitt tangentbord saknar "ö" så jag måste skriva det på laptopen.

LillaLiten sa...

Sötisen!!! Liten gubbe i den kepsen;)

Tova sa...

Åh Tristan är verkligen ett vackert namn, ett av dem vi funderar på inför vår lilla sons födelse i januari :)
kram

Tova sa...

Nämen åh, heter din andra son Elliot? Det är ju det andra namnet vi funderar på haha!
"Tristan Elliot" tänkte vi t.ex. på igår, de passar ihop som mellannamn :)
men ja, namnval är svårt som bara den. Kanske ser lillen ut som något helt annat när han tittar ut sen ;)