fredag, augusti 21, 2009

TGIF!

Denna veckan har varit trött, väldigt trött. Framför allt morgontrött. Här har jag glatt trynat framåt 10-snåret hela sommaren och nu ska man upp och skina redan 6.40. Man borde ha inskolning för föräldrar vars barn börjar ettan, speciellt såna som är mammalediga och inte vet vilken dag det är eller ens om skolan börjar denna veckan. ;)

Till skolan har han dock kommit, i tid dessutom. Gårdagens inköp av papper till bänken kulminerade i morse när han fick lägga ner den fina biten monsterpapper i bänken. Tack vare supermorsans mätande så passade den perfekt, behövde inte ens vikas till i kanterna. Ibland är jag bra. ;) Tänk att man kan få så mycket cred för att klippa till en pappersbit i storleken 45x55 cm. Kanske ska klippa papper mer ofta. Innan han la ner pappret i bänken så visade han sina fröknar vilka av monstrena dom liknade... Han är så snäll min son... Fröknarna skrattade och sa att han har humor. Jodu... Ni anar inte. ;)

Tristan har just nu ingen humor. Han skäller på mig och på bananen som prasslar. Jag försöker få i mig koffein nog för att inte dö av trötthet och han skriker argt för att slippa somna. Vi skulle kunna byta han och jag. Jag sover gärna en stund. ;)

Inga kommentarer: