torsdag, augusti 20, 2009

Soool idag :)

Idag har vi njutit av solen. :)

Hämtade Elliot på skolan vid 13 och åkte sedan ner till stan och mötte upp med Anna, Andréa och Juli. Tog en promenad på stan, med en mycket nöjd Tristan i vagnen. Han fick åka i bara sittdelen, sittandes upp. Oj, vad han gillade att se sig omkring och han tuggade glatt på myggnätet som sitter i insidan på suffletten.

Köpte nya jeans och en tröja till Elliot som tar skolfoto imorgon och sedan utnyttjade vi en rabattkupong på H&M och köpte en höst/vinterjacka till Tristan. Mycket trevligare att betala 124, 50 kr än 249 kr. ;) Man får passa på när kupongerna ramlar in. Elliot fick papper att lägga i bänken med, han valde ett med monster på. Surprise! ;) Vi åt glass i parken innan vi åkte hemåt och dom stora barnen passade på att vara lite på lekplatsen.

När vi kom hem så hittade vi Calle på altanen mitt i solen. Iklädd kalsonger och skjorta, drickandes en kall öl. Han tog igen för allt skräpväder på semestern och såg ut att trivas utmärkt med det. ;) Han grillade kyckling till middag och vi åt ute vid det nya bordet. Mysigt.

Tristan tryckte glatt i sig en halv burk matpuré och sedan katrinplommon på det, tog sig ett bad och var sedan så trött så han knappt hängde ihop. Dock tog det mig nästan 40 min att få honom att slå igen dom små blå. Envetna barn! Men han var för härlig innan han hoppade i badbaljan. Skojade med honom om att han var tvungen att ta av sig kläderna i badet för klädsim får man inte lära sig förrän i sexan, sa jag. Då sträckte han på sig så hela dubbelhakan försvann och så skrattade han riktigt och högt flera gånger på raken! Härligt att höra! :)

Nu ligger iaf alla killarna och sover, jag tar mig en stund för mig själv i soffan. Skönt att få sitta lite och bara hänga ett tag. Men om en stund så ska jag sova med, klockan ringer ju 6.40 imorgon igen.

1 kommentar:

mamsen sa...

Mysig em. Monster, självklart
kram