lördag, augusti 08, 2009

Solen kom tillbaka :)

Jag ska fånga er, vänta ni bara!

Det hände minsann! Lite mer sol fick vi se den här sommaren. Härligt!

Calle har gjort ett tokryck i trädgården och har kört bort 8 släpkärror med skräp, jag har gjort sporadiska inhopp beroende på Tristans humör. :) Har kofotat sönder ett gammalt altanstaket (och min ena fot), sorterat brädor och grejat. Det kommer bli så fint när det blir nästa sommar med riktigt gräs. ;)

Idag har jag gjort sista strykningarna på alla fönster som skulle bli vita invändigt, samt altandörren i köket. Äntligen klart! Calle har spacklat alla garderobsdörrar från hallen och de torkar nu. Imorgon ska dom slipas och bli målade, sedan får dom nya handtag och så är det klart med. Nästa stora pryl på övervåningen blir väl när fönstren ska bytas. Eller när det sneda golvet i vardagsrummet ska fixas. ;) Alltid finns det nåt att fixa.

Svärmor droppade in på besök framåt eftermiddagen och roade Tristan medans vi fixade och donade. Tristan fick jättefina byxor med tillhörande tröja och vi fick en fin slev i nysilver som jag putsade upp. Det är bra med en svärmor som hittar på loppisarna. :) Hon hade även med sig entrecote till grillen och en rosa tårta. Mumsigt värre! Lite sol på det och så var dagen klappad och klar. :)

Tristan åt palsternacka och potatispuré och en slurk mangopuré när vi åt middag. Lycka att få vara med och äta vid bordet! ;) Han testade även barnstolen vid bordet en stund, med en kudde i ryggen går det fint. Men det blev jobbigt att hålla ordning på kroppen efter en stund så då blev det babyseat istället. Han gillade nog att sitta med i stolen iaf, för han klagade när jag flyttade över honom. Socialt barn. :) Efter maten var det bad-dax, något nöjd liten herre. BÅDE riktig mat och bada... Då trivs han minsann. Idag ville han gärna sitta upp i badet, även om jag fick tippa ner honom för att kunna tvätta honom. Han vill äta bubblorna. ;)

Nu är det sovdax!

1 kommentar:

Maria sa...

Världens sötaste ju! Håret är toppnotch!