torsdag, augusti 20, 2009

Men ALLVARLIGT talat!

Alltså inte nog med att Elliot gladeligen klev innanför dörren igår och satte sig att göra läxa, jättestora barn, nu ska den lilla sitta upp också! Igår när Calle kom från jobbet så hade vi precis fattat hur man gör när man leker tittut, det tyckte Tristan var jättekul. Jag var ju tvungen att skryta lite för pappa om hur duktig han var... ;)

Sen satte vi honom i hans babyseat medans vi fixade med maten. Där satt han på bänken och kämpade för att komma upp i helt sittande läge, så jag sträckte fram händerna och hjälpte honom upp. Tror ni inte ungen sitter kvar där sen! Länge! Han till och med åt banan- och äpplepuré sittandes så där. Nog för att det var på mjukt underlag och småvingligt, men ändå. Vart ska det här ta vägen kan man ju undra. Fick några riktigt bra kort med mobilen, men eftersom jag inte lurat ut hur jag ska få ut dom därifrån och in i datorn så får ni vänta på bildbevisen. ;)

Imorse vaknade han och snörvlade igen, han var så trött så jag var tvungen att väcka honom när vi skulle köra Elliot till skolan. Han höll sig vaken hela vägen dit och nästan hela vägen hem. Sedan vaknade han och fick lite mat och nu sover han i sin säng. Tur det, för jag behövde äta ordentligt med frukost. Hungrig idag. ;) Ska ändra axelbanden i hans bilstol sedan, tror dom trycker ner honom till obehaglig ostbåge-form och det är ju inte bra. Ska se om jag kan ta mig an buskarna i trädgården igen, myrorna bet ju bort mig därifrån igår... Arga små kräk!

1 kommentar:

Maggan sa...

Häng med!! Här går det undan med barnen vill jag lova, snart tar dom studenten och raggar tjejer!

Kram