lördag, augusti 22, 2009

Lördags-lugn

Efter en förhållandevis tidig sänggång igår så ringde min klocka vid 8.30 idag. Lika bra att komma upp i någorlunda tid, latmasken slår annars lätt till. ;) Åkte ner till stan och fick håret renoverat av min fantastiska frisör Eva på ViVåga. Fick med en Trauma Treatment hem, mitt hår är tydligen lite lätt skadat. Matchar resten av mig med andra ord. He he...

Väl hemma så hade vi besök av June som kom med kaka och fick kaffe. Tristan kalasade på en burk spaghetti och köttfärssås och sedan lite fruktpuré. Gott, men helst hade han nog tuggat bulle som resten av oss.

Nu har jag gjort en strykning med kalkvit lackfärg på dörrarna i hallen, en vända till så är dom klara. Äntligen!

Så fort Calle kommer ur duschen, som han snabbt försvann in i när Tristan preciiiis hade bajsat klart, så ska vi grilla med Laura, Andreas och Molly. Trevligt. Inte bajset, men grillningen alltså ;)

2 kommentarer:

Orsi sa...

Hi hi...Det var rätta takter Calle!!!!
Jennifer kallar alla för MAMMA för tillfället så nu har jag bestämt att vid nästa bajstillfälle är det den som kallas för mamma som får byta den, vilket kan innebära en vilt främmande man eller kvinna på stan;-)
Kram på er

Carol sa...

Fin tajming Tristan ;)

Kommer ni till Öppnis på tisdag?

Vi ska nog dit i morgon f.m med.. måste hitta på nått när Noelle inte är på dagis.. förskolan. Menar jag, glömde att det är en dagisfröken jag pratar med. Förskolelärare menar jag :)