måndag, augusti 03, 2009

Happy 3 months! ;)

Idag fick vi efter mycket om och men firat Tristans 3 månadersdag med en snabbt ihopslängd tårta. Christian dök upp från Göteborg så han fick vara med. Var evigheter sen han och Calle träffades så nu sitter dom i källaren och dricker öl och spelar tv-spel. Det låter som dom har attans trevligt. :) Jag har chips, cola, en sovande sötnos och Discovery på tvn. Jag klarar mig med andra ord utmärkt. He he!

"VAD är det där? Det brinner juh!"

"Vänta nu!! Man kan ÄTA den, eller hur!? Ge mig!"

"Jag gillar den där tårtsaken pappa!"
**********************************
Något pucko har sedan igår slagit sönder, alternativt kört på, vår brevlåda och demolerat den helt. Hittade den stående på asfalten MED post i, konstigt nog. Så vi fick åka till stan och köpa en ny. Tog en sväng på Claes Ohlson där dom hade halva rea-priset på alla rea-varor. Efter att Calle gått lös där kom vi hem med skruvar, beslag, grilltändare, olika sorters färg, 2 vilstolar, vattenspridare, glödlampor, rollerprylar, fotoramar, en bunt olika tänger, spännbandsgrejer... ja just det ja, en brevlåda fick vi oxå med hem ja. ;) En storlek större variant, det var ju rea på just den ja. ;) Han är en hopplös rea-jägare Calle. ;) 1600 kronor kostade det oss, men det var ju bara en bråkdel av vad vi skulle fått betala och dessutom var det saker som vi behöver.
Hann hitta lite nya bodys till Tristan med. Nu passar han bekvämt i strl 80, bara man viker upp ärmarna lite. :) Mammas stora kille. :)

2 kommentarer:

lillasyster sa...

gud va stor han blir! tillome jag som ser honom titt som tätt hängerinte me i svängarna :)snart kallar även han sin moster för ölfyllo.... :)

LillaLiten sa...

Molly kan knappt ha strl 80... en stor liten grabb ni har;)