tisdag, juli 28, 2009

Vaccination

Idag på morgonen var på BVC för 3 månaders kontroll och första omgången vaccin. Nu för tiden får dom ju 2 olika sprutor så lite nervöst var det allt. Pappa var nog mest nervös, trevliga storebror följde med för "sprutor är ju coolt när jag inte ska få dom själv."

Först var det vägning och mätning igen. Vågen stannade på glada 8218 gram och han är nu 63,5 cm lång. 43,5 cm i huvudomfång. Jäklans, säger jag! 1218 gram upp på fyra veckor. Snart får jag lov att sluta amma tror jag. Risken finns att han spricker annars. Eller att han biter av mig bröstvårtan. Mycket slitande och bitande för tillfället. Jag hotar honom med att få bli flaskbarn, han flinar med hela ansiktet. Monster! ;)

Vaccinationen var inte jätterolig och han skrek hemskans massor. Sedan gav han sköterskan onda ögat och vi gick hem. Hoppas att vi slipper biverkningar nu, det är tydligen fler som reagerar på dom här nya sprutorna. Nu har han ett plåster på varje tjockt lår och han snutte-tröstade sig i 45 min när vi kom hem. Sedan somnade han och sov i över en timme. Jobbigt att gå till BVC ibland. Men sen har han varit solen som vanligt. :)

Nu ska jag mata målande pappan med lunch. :) Elliot leker hos Simon och ikväll bjuder Catten på mat. Trevligt! Inte sett henne på ett tag ju. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

Inte roligt med sprutor.