fredag, juli 10, 2009

Ilskeresa och nya möbler

Igår var vi på resande fot, denna gång till Hanhals utanför Kungsbacka. Calles syster Anna skulle rensa ur torpet hon arrenderat där och behövde bärhjälp och bil med krok. ;) Mamma och Susanne kom från Varberg efter att jag lockat dit dem med löfte om Shabby-fynd. ;) Det blev en heldag och vi fick med oss en del prylar hem vi också.

Resten av grejerna hamnar på mellanförvaring i Partille och vi käkade god lasagne där innan vi tog oss hemåt vid 20-tiden då vi plötsligt fått slut på blöjor. Aj, aj... Tristan hade vid det laget fått nog av allt och alla och skrek hela vägen hem. Inte roligt alls. Inget jag gjorde hjälpte och stackars Calle skulle dessutom fokusera på vägen medans hans lille pojk grät hjärtskärande i baksätet. Hu! När vi äntligen kom fram och fick ur honom ur bilstolen så klängde han sig fast i famnen och kunde inte sluta gråta. Stackars lille sötnosen... Fick inte lägga honom på skötbordet heller, så det var bara att bädda ner oss i soffan, ge honom bröstet och låta honom suga sig lugn. Han somnade efter en stund men var noga med att öppna ögonen då och då för att se så vi var kvar.

Idag har han varit väldigt noga med att få vara nära, då skiner han som en sol. Just nu ligger han bredvid mig i soffan, men han känner med fötterna att jag är kvar. ;) Han har dom på mitt lår och trampar runt lite då och då, sedan suckar han lite och fortsätter sova. Calle är på tippen med ett lass skräp. Håkan fick komma och hjälpa oss lite, eftersom Tristan inte går att lämna medans jag hjälper till att bära grejer. Lite lyckades vi med i morse, men sen behövde vi lite assistans. Tur vi har snälla vänner. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

tack för igår men jag hann inte med Tristan som jag hade velat. hoppas vi ses snart igen
Kram