lördag, juni 27, 2009

Sommartrendig?


Den här jättesöta klänningen köpte jag igår, för jag kände att jag behövde bli lite somrig och fin. Letade egentligen efter en hellång vit volangkjol, men det verkar inte finnas alls, förutom hos Esprit. I deras EU-nätbutik. För 60 euro. Exklusive frakt. Surt!
Hur som helst så hittade jag denna fina lilla klänning på Kappahl och tyckte att jag minsann förtjänade den. Haffade en i min vanliga storlek, 38, och går till provrummet. Krånglar mig in i klänningen och beundrar resultatet i typ 2 sekunder innan jag inser att amningstuttarna inte alls trivs i strl 38.
Den fina klänningens söm som ska vara under bysten, hamnade nånstans mitt på. Inte alls sommarfint. Fick skicka ut syster efter en i strl 40 och då passade den. Ytterst opraktistk med tanke på att tuttarna säkert kommer passa bäst i strl 34 när Tristan det matvraket är färdig med dom. Då står jag där med min fina klänning i strl 40. Som min syster så glatt påpekade: "Snart behöver du två bh:ar! En som håller upp tuttarna och en som håller upp den som håller upp tuttarna." Tack för den! :P
Skaffade mig även 2 par nya solglasögon. Skickade med Calle dom gamla ut på havet, tror inte dom kommer tillbaka om jag ska vara ärlig. Jag älskar billiga solglasögon, dom håller oftast men man dör inte om dom försvinner. Mina gamla har jag haft sedan Grekland 2006, dom kanske har gjort sitt. ;)
Tristan fick en tröja med tillhörande byxor och jag fick en spegel att sätta i baksätet på bilen så jag ser om han är död eller inte fast jag sitter fram och han i bak. Produktiv shopping.
Nu letar jag bara efter den förbaskade volangkjolen. ;) Och ett par fina kilklackade sandaler från Nelly.com. Tack! ;)
Kram på er!

3 kommentarer:

Anna sa...

Undra om inte det var den klänningen jag provade med :-)
Den känns lite lite "prasslig" i tyget va?
Den är jättefin men den passade inte min feta röv hihi, kan tänka mig mycket väl att den satt kanon på dig.
Kram

Orsi sa...

Åh, du tar ju Stockholm med storm i dina nya outfits!!!Vart å plockat jodgubbar idag, köpt gog äkta vaniljglass till, sugen???
Du vet vart vår postlåda bor!!!!

mamsen sa...

Den klänningen blir du fin i
kram