fredag, juni 26, 2009

Sol, fotboll & helg

Sitter just nu och tittar på vansinnigt spännande semifinal i U21 EM! Hu!

Veckan har varit hyfsat lugn. Vissa dagar får man gjort saker, andra inte ett dugg. Inte mycket att göra åt. Elliot har fått en ny kompis, Simon, som Anna presenterade oss för. De bor så nära så Elliot kan gå själv och dom har jätteroligt tillsammans. Så skönt att han äntligen fått någon att leka med!

Mamsen har spenderat veckan på sjukhus i Turkiet med lunginflammation och begynnande blodpropp. Typiskt dumt. Som tur är så går det åt rätt håll och imorgon ska hon ta prover för att se om hon får flyga hem som planerat på söndag. Vi håller tummarna.

Idag var det tid på MVC för efterkontroll. Fick göra cellprov också när min BM ändå gjorde en undersökning. Hade inga kontanter så klart, men min snälla lillasyster bjussade mig på den. Fin present. Hi hi! Har lämnat in Opeln på lackkonservering av bakskärmen som blev påkörd också. Tur man har den bilen vill jag lova, för att få in vagnen i Peugeoten var inte det lättaste. Man får plocka ner den i beståndsdelar typ. Kul med en skrikande Tristan som stressar upp en samtidigt. Tur man är kvinna ;) Men det skär i hjärtat när han skriker som en tok medans man kör. Han gillar inte alls sin varma bilstol. Så småningom somnar han ju, men det är ju inte kul att han ska behöva hålla på så. Bävar för resan till Sthlm på onsdag, det är ju en bit längre än vad vi brukar ta oss.

Calle är borta i helgen och seglar med massa av våra vänner. Jag är omåttligt bitter över att jag inte är med. Havet, sol, segling och alla vännerna... vem hade inte velat vara där?

Systeryster är här och håller mig sällskap och flirtar med Tristan. Just nu försöker han gnaga henne på halsen. Vampyrbebis. ;)

2 kommentarer:

Maggan sa...

Stackars mamma! Hoppas hon får en ny semester av försäkringen. behöver du lite back up i helgen så ring. Du kanske vill roa dig med tvättvikning, dusch eller annat bebismammor längtar efter? Havet gungar i alla fall.
Kram på dig!

mamsen sa...

Vad skönt att Elliot hittat en kompis
Kram