torsdag, juni 11, 2009

Skolavslutning

Idag är det den stora dagen när Elliot har sin första skolavslutning. :) Till hösten blir han förstaklassare, stora unge! Så kl 16.30 säger vi hej då till hans fröknar och sedan är det skolavslutning på Götaskolans gård, eller på Jössagården om det regnar.

Igår var Magdalena här och gjorde ett test på honom, en uppgift från hennes utbildning. Hon hade med sig en portfölj med massa klossar och grejer i och Elliot fick en massa uppgifter och frågor. Han lade olika mönster med klossarna och svarade på frågor om allt möjligt. Han fick en del räkneuppgifter med. Dom höll på i nästan 2 timmar ute i köket och jag höll mig undan i vardagsrummet för att han skulle kunna fokusera utan att fåna sig för mig ;) Vissa moment klarade han av upp till 16 års nivå... Sabla unge! Hur ska vi hålla honom engagerad i skolan? He he... Det var kul att sitta och tjuvlyssna på dom i alla fall, han resonerar väldigt roligt ibland. :)

Undrar just om jag ska rota igenom min garderob och se om jag har nåt "avslutnings-aktigt" att använda i eftermiddag. Hittade mina högklackade skor igår, funderar på att använda något sånt idag men jag vet inte om jag orkar gå i dom i slutändan. ;) Vi får väl se...

3 kommentarer:

mamsen sa...

Att han är smart har jag förstått men upp till nivå 16år hmm...hoppas han får fröknar som tar vara på det
kram

lillasyster sa...

o herregud, va har han fått sin hjärna ifrån?? :D kram

mamsen sa...

Den har han fått från mig så klart eftersom min börjat gå på halvfart
Kram