tisdag, maj 26, 2009

Ösregn och innedag

Idag har vi inte kommit en meter här. Elliot fick vara hemma med mig och Tristan, han verkade behöva det. Igår var han helt hispig och var mitt i ansiktet på mig hela tiden och skulle ha uppmärksamhet. Inte lätt att bli storebror inte. Så han får vara hemma lite och vara med oss så han fattar att vi inte glömmer bort honom. Tänkte vi skulle ta en mysig fika i solen på altanen, men solen kom ju inte alls fram. Jäkla SMHI till att ljuga ihop prognoser. Ösregn och åska är vad vi har här.

Tristans mage är lite osams med honom igen så idag har jag knappt kunnat lägga ner honom någonting. Han vill bara ligga på mitt bröst om han ska sova alls. Inte lätt att få vikt tvätt eller plockat undan lite då inte. Får göra som vanligt och vänta tills Calle kommer hem och trycka ner honom i soffan med Tristan så jag kan springa runt huset och akutgöra det värsta. Brukar hinna sätta på nån tvätt, diskmaskinen, köra runt lite med dammsugaren, vika lite tvätt och sånt. Det är antingen det eller hinna duscha, man får prioritera ;) Sånt är det.

Kram på er!

1 kommentar:

mamsen sa...

Tänk att så små barn kan ta sådan tid. Har du provat att köra runt honom i vagnen inne, det funkade på dig säskilt skumpa över tröskeln
kram