måndag, maj 25, 2009

BVC och sol i Stadsparken :)

Idag var det dax att testa småbarnslivet på allvar. Elliot ska ju till skolan på utsatt tid och att få ihop det med Tristan, hans mat och annat misstänkte jag skulle bli en utmaning med tanke på hur virrig jag är nu för tiden. ;)

Tristan åt passande nog kl 6, sedan somnade vi om tills klockan ringde 6:45. Sedan fick vi upp Elliot och fick i honom frukost och lyckades packa ut oss i bilen med allt vi nu skulle ha med oss. Vi kom till skolan, nästan i tid ;) och Elliot visade upp Tristan för klassen. Stolt var han :) Vi tog oss sedan hem utan värre katastrofer. Tristan somnade i bilen, vilket gav mig lite tid att slänga i mig frukost när vi kom hem.

Som vanligt så var det bara att hetsäta, man vet ju aldrig när han vaknar och det tar 3 timmar innan man får chansen att äta igen. Han fortsatte sova...
Jag testade då att hälla upp en kopp kaffe. Jag hann dricka upp den. Han fortsatte sova...
Jag läste tidningen. Han fortsatte sova...
Sedan var det 20 minuter kvar tills vi skulle vara på BVC så då tänkte jag att jag åker dit och ammar i väntrummet tills det blir vår tur. Han fortsatte sova...
Inte förrän jag lyfte ur honom ur babyskyddet för att gå in till vår BVC-sköterska så vaknade han. Inte helt munter ;)

Han fick dock väga sig i alla fall, 4680 gr den här gången. :) 355 gram har han gått upp sedan förra veckan. Sedan var det på med kläderna igen, full fart ut i bilen och hem så han kunde få ny blöja och mat. Och så somnade han igen. Hi hi!

När vi hämtat Elliot på skolan så åkte vi förbi jobbet och sa hej och visade upp Tristan lite. Sedan till Byggmax för att köpa trallskruv till Calle så altanen kan bli klar. Vidare till Stadsparken för picnic med Familjelivs-mammorna. Vi var riktigt många den här gången. Trevligt. :) Tog en promenad på stan med familjen Larsson efteråt, sedan var det dax för hemfärd innan lill-monstret vaknade och blev tokhungrig.

Nu ska Elliot i säng, Tristan sover i sin baby seat på köksbordet och Calle skruvar där ute. Det visade sig att dom 500 skruvarna jag köpte inte räckte dom heller... Men Calle ska iväg och köpa reglar till räcken i helgen så då köper han mer skruv. Under tiden så skruvar han i varannan skruv bara för att få fäst fast all trallen. ;)

Kram på er!

2 kommentarer:

mamsen sa...

Han vet när han ska sköta sig den grabben. Det kan jag tänka att Elliot var stolt. Ni hade tur med picnic vädret oxå
kram

lisa sa...

Verkar vara en härlig dag!!