fredag, april 17, 2009

Vårsolen verkar komma tillbaka

Det var lite mulet här nån dag men nu är solen tillbaka igen. Inatt har jag sovit på soffan från kl. 01. Hade ont och kunde inte sova så bra, och till slut så störde jag Calle med så då tänkte jag att soffan nog var ett bra alternativ. Pallade upp mig med kuddar åt höger och vänster vilket gjorde att jag faktiskt fick 5 timmars sömn i ett sträck! Vaknade inte förrän kl. 6 igen och somnade även om en liten stund till efter det. Inte helt illa!

Det ser onekligen ut som om Thea och Alvin har vunnit sina respektive omröstningar här i alla fall. Lite roligt ändå för det var ingen av våra favoriter alls. Som vanligt är vi tvärtemot. ;) Här ligger fortfarande Tristan i topp för en kille och Meja ligger bra till på en tjej. Calle testar alla namn mot efternamnen, måste ju matcha ihop det tydligen. ;) He he.

Igår hade jag utbrott på rörmokarna som inte dök upp, vilket resulterade i att jag lämnade ett mindre vänligt meddelande på servicechefens mobilsvar och senare även ett hyfsat bitskt mejl till högsta chefen på firman. Servicechefen låg visst hemma sjuk men ringde ändå upp Calle och tog fram nån form av lösning och vi fick lite lama ursäkter om missar i kommunikationen. Jag pratade med högsta chefen i telefon och han bad om ursäkt en himla massa för att ingen kommit som dom skulle. Det är ju fan att man ska behöva bli förbannad när dom inte kan göra det dom ska. Nu verkar det som att vi får pannan och tanken inkopplad på måndag... Det tror jag när jag ser det. ;)

Insåg igår att jag nog skulle leta rätt på mina kryckor, gå är inte riktigt min grej just nu. Dock hittar jag dom ingenstans så nu har jag pratat med vårdcentralen och jag får åka in till dom så ska jag få ett par där. Inga problem här inte. ;) Calle är iväg på begravning för sin farfar idag, så jag hoppas bebis håller sig i magen i alla fall tills han kommer hem. ;) Man hinner ju inte med allt på en och samma dag. Borde fortfarande packa en BB-väska just in case. Kanske ett projekt för dagen...

Nu ska jag ta en kopp kaffe till.

Kram på er!

1 kommentar: