måndag, april 06, 2009

Upptäckar-Elliot och mammas kalas

Idag passade vi på att ta med barnen till Navet så dom kunde leka av sig lite och upptäcka lite på egen hand medans vi tjockisar vankade bakom i eget tempo. Elliot har inte varit på Navet innan och jag tror han trivdes som fisken i vattnet.

Han var busschaufför och körde bussen förbi djurparken.

Sen var han ett träd. ;)

Man fick titta på sina egna celler i ett mikroskop. Det tyckte han var jättespännande.


Nöjesparken med alla lysande karuseller var kul oxå.

Teater med Charles Darwin i temarummet om kroppen och cellerna. Här pratar han om hur girafferna blev långhalsade. :)

Tjockisarna blev ännu tjockare i dom roliga speglarna. ;) Ska man ha mage kan man lika gärna driva med den. :P


Igår var vi hos mamma och pappa i Trollhättan och firade mammas födelsedag med kanongod mat och trevligt sällskap. Mamma fick sin kappa från Noa Noa, äntligen! Ungarna hade skattjakt med morfar/farfar och vi lärde mamma hur Facebook funkar och gav henne ett eget konto. He he! På det stora hela en kanondag och jag var helt slut när jag väl kom hem vid 23-tiden efter en mörk resa genom skogarna. Tur jag hade sällskap av syster i bilen.
Kram på er!

4 kommentarer:

Anna sa...

Hahahaha go tjockisbild, ser ju ut som muppar ju hahaha

kram sa...

Härliga bilder på godingen
Kappan har varit ute på stan idag. Jättefin
kram

mamsen sa...

fasen oxå det ska ju stå mamsen

Morbror sa...

Som jag länge misstänt... Elliot ÄR ett träd, haha.
:)