måndag, april 20, 2009

Tjock-söndag!

Tjoho! Sovmorgon! Eller ja, något liknande i alla fall... Sov till 7:30, vilket ändå är en dryg timme längre än vanligt. Inte illa! :) Lät Calle sova tills han vaknade, vilket ibland kan ta evigheter, men han kom upp strax efter 10 och undrade varför jag inte väckt honom och sagt till om frukost. ;) Så brukar det nämligen vara på helgerna, jag vaknar och går upp och gör frukost när jag tycker att han bör komma upp. Vi åt hur som helst frukost och sedan låg vi i soffan och slappade och försökte komma på vad vi skulle hitta på. Fick ett snabbesök av Calles pappa, äldsta storasyster och hennes man. Hus-och maginspektion. Jag är tjock! ;)


Målade till ännu en stol, bara en kvar nu och Calle målade dörrkarmar och lister i hallen. Hade vi haft rätt skruvar hemma så hade vi kunnat sätta upp trappräcket med, men vi saknade naturligtvis såna. På kvällen kom systeryster och vi grillade fläskfilé. Mumsigt blev det. Körde hem henne strax innan 23. Trevlig kväll blev det i alla fall.


Vi hade återigen bröllopsdiskussionen. Hi hi! Fördelarna med att vara gift, rent praktiskt sett, blir ju fler och fler när man har hus, barn på väg och så där, men Calle han blåvägrar hårdnackat att ta till sig något som någon säger om detta. Han är rätt obstinat faktiskt. He he... Sedan har vi ju huvudorsaken, att jag älskar honom, vill dela mitt liv med honom och dela allt annat med för den delen... Namn till exempel. ;) Men eftersom han är så vrång och inte gör någon Weschke av mig så fick han igår titeln fru Werneholm, det gäller att visa vem som är mest generös och bjuda lite på vad man har. He he...


Min syster är så klart på min sida och Calle genomled igår en kväll kallad "Frugan" ;) Så nu kan bebisen heta Werneholm med för nu heter ju Calle det oxå. Smart va? Svårare än så var det inte att lösa det hela. Det är väl tur att han kan ta det hela på rätt sätt iaf, med ett leende hittills ;) Han är söt min älskling.


Monster-Skrutten hade en bökdag och ju längre dagen gick, desto mer bökades det och gjorde riktigt ont till slut. Innan vi gick och lade oss så kändes det som att magen hängde vid knäna, vilket den naturligtvis inte gör, men jag tror Skrutten har ambitionen att ta sig åt det hållet i alla fall.

Måste bara peta in en bild till systeryster och Eva... Vid vår fika häromdagen så blev vi attackerade av en mås och plötsligt såg bordet mindre trevligt ut. Vi klarade oss dock från kladd i hår och annat otrevligt.

Kram på er!


2 kommentarer:

Magnus sa...

Nu kan du nog inte bli tjockare... Visste du att måsar alltid bajsar på samma ställe när dom väl börjat, så se till att flytta det där bordet annars är det nog snart fyllt med måsskit, tror det är så, eller inte ;-)

Fossing sa...

OJ! då får jag nog ringa högskolan å be dom flytta sina bord... livsfarligt juh ;)