onsdag, april 08, 2009

Tidig morgon

Vaknade av Calles klocka 6:20 idag, var väl lika bra gissar jag eftersom rörmokaren kom innan han ens han ta sig iväg till jobbet. Det var också tur för rörmokaren hade massa frågor som jag inte hade kunnat svara på över huvudtaget. Satte på en kanna kaffe i alla fall och nu har dom stängt av vattnet för att kunna börja fixa. Han frågade om det var okej att dom stängde av, vad svarar man på det? Tja, jag har ingen direkt användning för kallvatten i stora mängder ändå ;)

Har sovit rätt okej inatt faktiskt, bara varit uppe en gång vid 5 för det gjorde ont i höfterna. Men jag är fortfarande bra trött. Elliot har nog sovit gott trots att han gick upp tidigt vid 7 när han hörde att det var folk i huset. Stängde hans dörr när jag gick och lade mig igår, så katten har inte kunnat gå in och störa honom. Det hjälpte nog. Nu ligger han i soffan bredvid mig och läser en tidning alldeles själv. Han är jätteduktig på det, men det går inte så fort. Han ger sig ganska lätt ibland, men nu börjar han nog hänga med på att han faktiskt kan.

Idag är det MVC-besök igen, vanlig kontroll. Ska ta det där blodprovet som specMVC beställt, de behöver ha några koagulationsvärden inför förlossningen tydligen. Hoppas på att slippa justera sprutdosen vid det här laget. Ikväll är det även tandläkarbesök, inte så skoj, men nog smart att ha det gjort innan bebisen kommer.

Fortsätter att hålla tummarna för Anna och Magnus som sovit på förlossningen inatt och idag ska sättas igång på allvar. Lycka till i massor!

Kram på er!

1 kommentar:

mamsen sa...

Visst är han duktig den ungen. Har han också påsklov?
Hoppas ni får varmvatten snart.
Husvagnen på plats i Varberg, det regnar som vanligt men vi ska till Ullared idag så det gör inte så mycket.
Kram