lördag, april 18, 2009

Tidig lördag

Vaknade tidigt, som vanligt. Redan 6:30 ansåg min kropp att jag sovit färdigt så efter några fruktlösa försök att somna om så insåg jag att det bara var att gå upp. Lovade Elliot igår att jag skulle hämta honom hos pappa för att köra honom till simskolan så han inte skulle missa fler gånger, den är ju snart slut. Fick dock meddelande strax efter 7:30 om att han har lite feber, så det blev ingen simskola idag heller. Tur att Elliot och Calle är bra på simträning tillsammans så att något händer. Elliot dyktränade ju till och med med Calle sistk, och bara jag flyttade mig från poolen så hoppade han från kanterna ner i djupa delen av bassängen och dök från trappan. Lustigt att jag måste gå, men hemskt bra att han iaf gillar att träna med Calle. :)

Eftersom jag ändå inte kunde sova så passade jag på att grundmåla nästa stol. Får den torka några timmar så kanske jag hinner få på iaf ett lager lackfärg idag. Solen skiner så fint ute redan, det ser ut som sommar... om man inte tittar ner på gräset där frosten ligger ;)

Igår var Calle på sin farfars begravning i Göteborg, jag stannade kvar hemma. Var nere på vårdcentralen i stan och fick ett par kryckor att ha om jag ska gå någonstans. Mitt foglossningsbälte hjälper till viss del, men om jag ska promenera mer än 100 meter så är kryckorna nog tyvärr nödvändiga. Fick ett par med isdubbar på! "Ifall snön kommer tillbaka!" Hu! Det får vi verkligen inte hoppas! ;)

Omröstningarna om namn har onekligen orsakat i alla fall ett par diskussioner och det är jätteroligt! Dagens omröstning blir en väldigt basic, men väldigt intressant fråga... ;) Rösta på!

Funderar på att plocka fram lite frukost så det är klart lagom till Nyhetsmorgon börjar.

Kram på er!

2 kommentarer:

Orsi sa...

Hi hi, börjar du tvivla på din intuition(stavade jag rätt???) om att det är en liten sessa som ligger i magen?
Kram på er

mamsen sa...

Det är Skrutten som förbereder dig för alla framtida tidiga mornar, du får förbereda Calle genom att tvinga upp honom i samma tid, haha
kram