fredag, april 24, 2009

Soldyrkartider!

Igår tog jag mig till stan för en fika/lunch med Anna, Andréa och Juli. Vårt sällskap utökades av Annas granne Kirsi, Annas mamma och hennes kompis. Vi satt i solskenet utanför Café Viskan och njöt av sol och god lunch. Härligt att det går mot soligare tider, det blir så mycket lättare allting när man ser solen utanför. Efter lunchen var vi på Barnvagnscentralen en sväng för Anna vill byta sin mjuklift mot en hårdlift och sedan strosade vi mot Jam Jam och tog en glass. Lillasyster med studiegrupp och Zeb kom förbi och hälsade med.

Råkade hitta en annons i tidningen häromdagen om utförsäljning av kakel och klinkers här i D-fors så på kvällen var vi där och kikade. Ska ju göra om gamla tvättstugan/pannrummet/kontoret till en finare relaxavdelning och en ny tvättstuga så vi behövde kika på lite kakel och grejer. Som det ser ut nu så kommer vi att ha gråa plattor på golvet 20x20 cm och sedan blir det vita matta kakel 10x30 cm halvvägs upp på väggen och sedan färg ovanför det. Hittade en katalog med en så fin interiör på framsidan som vi gärna skulle kopiera. Får väl se om det blir så, antagligen blir det med en liten Calle-twist på.

På vägen hem hälsade vi på Calles kompis Mark som har visat sig bo precis här i närheten och kikade på deras hus lite och sedan hämtade vi pizza. Efter min promenad på stan och över en timme i kakelaffären så hade jag rejäla sammandragningar och var otroligt mör i kroppen. Ingen orkade alls laga någon mat så pizza blev helt lagom. Det var väldigt skönt att komma hem och lägga sig i soffan.

Har haft en hel del sammandragningar inatt med och jäkligt ont i höfterna och sammandragningarna fortsätter även nu på morgonen. Inte så elaka som igår, men dom känns ändå. Kan nog vara så att Skrutten jobbar på att fixera sig ordentligt för det trycker ordentligt väldigt långt ner och ger mig som mensvärk ungefär.

Idag ska jag hålla mig hemma på förmiddagen, har en elektriker och en kille från Högbergs här som fixar med det sista med pannan och resten av grejerna här. Servicekontoret kommer kl 11 och byter ut vår vattenmätare, sedan blir det fika i Stadsparken med tjejerna från FL-forumet och när Calle kommer från jobbet blir det lunch-picnic med kycklingsallad. Under förutsättningen att solen håller sig kvar, men det tror jag nog den gör. :) Ska bli jättemysigt. Ska förbereda en sallad och baka en kladdkaka medans jag fortfarande är hemma.

Kram på er!

Inga kommentarer: