tisdag, april 14, 2009

Rösta!

Så där! Nu kan ni rösta på namnen i min lilla undersökning här nere på vänsterkanten. Vi börjar med 4 tjejnamn i första omröstningen, så får vi se vilka som blir nästa alternativ. ;) Funderar allvarligt på att starta vadslagning om födelsedatumet med, bara för att ha nåt att göra medans jag ligger här och har tråkigt. :) Vad tror ni om det? Starta en liten pool, där man kan gissa för en tia och så ser vi vem som vinner ;) Vinner ingen så går pengarna till Skruttens sparkonto. ;)

Idag har det varit en elektriker här och fixat till installationen av kabeln till luftvärmepumpen så nu är den klar och installerad som den ska. En av våra rörmokare har varit här med och fixat så vi kan ansluta golvvärmen i badrummet på övervåningen, bytt ut avloppsröret som spruckit i tvättstugan och bytt alla ventiler på alla element på övervåningen. Det går åt rätt håll i alla fall. :)

På eftermiddagen provade jag att ta en dusch hemma och det funkade faktiskt. Stängde av vattnet medans jag tvålade in mig och så så vattnet räckte till en hel dusch och även till att raka benen efteråt. Inte illa! Känner mig fräsch och fin! :) Skulle ha letat rätt på kryckorna idag, för höfterna och jag har inte alls varit sams, men eftersom jag har haft hantverkarna här hela dagen så har jag inte tagit mig iväg nånstans så jag sparar dom till en annan dag. Har legat mycket idag istället och vikt ihop större delen av den rena tvätten jag tvättat upp i helgen.

Har spenderat en del tid i telefonen med, och har fixat följande:
  • Bokat tid för Sessan hos veterinären nästa tisdag. Sterilisering, örontatuering och vaccination står på programmet för lilla damen som sedan ska kunna bli utekatt om hon så önskar.
  • Pratat med Agria om kattos försäkring, som visade sig finnas även om jag trodde dom glömt av oss. Nytt försäkringsbrev på väg.
  • Letat efter alternativ till Elliots kalas. Han vill ha bowlingkalas så jag har letat info om det på nätet.
  • Har beställt nya sprutor och nytt Levaxin på apoteket.se. Högkostnadsskyddet gör nytta äntligen och jag behöver betala 199 kr inkl frakt istället för 2900 kr som det skulle ha kostat. Tur det finns!

Calle byter nu däck på Opeln, till dom enorma 17" sommardäcken. Han skrattar under tiden. ;)

2 kommentarer:

lillasyster sa...

haha snacka om namnhysteri ;)

mamsen sa...

Magnus "bonde söker fru" har fått en dotter som heter Leija så jag håller på det namnet
kram