måndag, april 27, 2009

Påkörd!

Jaha, så har man blivit påkörd också då. På väg till skolan för att hämta Elliot så var det en tant som inte såg att jag kom körande så när hon åkte ut från Maxis parkering så träffade hon mig i sidan. Min nya fina bil. :(

Nu gick ju allt rätt bra ändå, jag gasade till när jag insåg att hon skulle träffa mig så hon tog mitt vänstra bakhjul/skärm istället för förardörren som hon nog annars hade lyckats träffa. Hennes bil blev något värre däran och hon var väldigt skärrad. Kanske inte så konstigt när den man kört på kliver ur bilen och släpar på stora gravidmagen till råga på allt. Hennes man som var polis kom och hjälpte till att fylla i blanketter och sånt, hon var inte jättebra på svenska, så det gick rätt smidigt ändå. Ska ringa försäkringsbolaget och kolla upp en massa grejer sedan och fylla i skadeanmälan färdigt. Också en hobby att ha.

Jag tror i alla fall att allt gick bra med mig och bebis. Känner mig lite stel, men det beror nog mest på att jag blev tokigt skakis precis efter och inte kunde slappna av på typ 1½ timme efter. Min bil hoppade i sidled av smällen, men farten var som sagt inte så hög för någon av oss. Läskigt var det i alla fall. Hu!

Inga kommentarer: