söndag, april 12, 2009

Maggan update ;)

Ja, det där med verktygen har nog satt sina spår. Vet inte hur många gånger jag hört Calle prata om vikten av bra och riktiga verktyg så morfar har nog gjort intryck. :)

Vad gäller bebisnamn så finns det många diskussioner men kanske inte så många förslag ändå. Calle har nu fastnat för Tristan om det blir en pojke. Vincent och Julius är andra pojknamn som diskuterats. På tjejfronten vete sjutton vad vi har att komma med. Jag gillar Nellie, Lily, Cornelia, Alicia... Men vi har liksom inte hittat nåt som fastnar. Troja kom från min syster häromdagen. Kanske tur att det är lite tid kvar ändå ;)

TILLÄGG 19:55:
*skrattar*
Hos Calle satte tydligen det mesta spår när han var två. ;) Han har berättat att Tristan var en hund som vakade över honom. Det ingår i det där trygghetsminnet han säger sig ha från 2-årsåldern. Vi får nog bli försiktiga med vad vi gör runt omkring tvååringar framöver. ;)

TILLÄGG 21:30:
Nu har jag fått det på hjärnan! Sitter och letar namn på bebisnamn.se. Holly kanske? Eller Havanna? Lava? Leia? Manda? Meya? Millie? Mira? Nemi? Neah? Tilia? Thea? Vega? Amie? Alba? Ayla? Cassie? Celia? Disa? Elisa? Flora?

Hjälp?

6 kommentarer:

lisahh sa...

Jag har bara en liten åsikt och jag skulle inte gilla att eran dotter heter Nellie alla andra namn går alldeles utmärkt haha =)

Fossing sa...

va? vad e det för fuskig åsikt? va? :P

Maggan sa...

Tristan hette Pazdireks hund i Californien som vi hälsade på när Calle var två år!
Hur många spår sätter tvåårsåldern egentligen!

mamsen sa...

Flora och Ayla tycker jag är fina namn. Intressant diskussion om 2-åringar, nått att forska vidare om?
Har du själv minnen från den tiden, du blev ju storasyster då?
kram

Catten sa...

Cornelia kanske det är lite sött o Calle får ett C ;)

Mia sa...

Nemi! Helt klart=)