onsdag, april 01, 2009

Lite påskpyssel på ingång...

Har köpt lite påskpynt idag. Något behöver jag fixa till för att få lite hemkänsla här i röran. Dock har elektrikern i alla fall gjort klart termostaterna i hallen nu :)

Krans från systers nya jobb, Blomsterlandet. :) Inte monterad och klar, men råvarorna i alla fall.
Fina ägg i olika format från Hjärterum. Ska hängas upp på nåt fint sätt nånstans. ;)

Köpte jord när vi ändå var på Blomsterlandet så jag planterade om mina blommor med. 4 vanliga gröna blommor blev 6 mindre och friskare sådana. Ett par skott hamnade i vatten och syster fick med sig några hem med. Myntan mår nu förhoppningsvis bättre i sin nya kruka och även oreganon fick ny jord. Thaibasilikan består numera av en ensam kvist i en kruka, då alla samborna dött på nåt konstigt vis. ;) Får hoppas den återhämtar sig snart. ;) Har fått slängt en massa ynkliga blombitar och fått fler blommor att ställa ut i fönstren. :)
Nu lever Skrutten om ordentligt i magen vill jag lova. H*n kanske inte gillade morfars trattkantarellgratäng. ;) Den gillade dock alla andra, Elliot åt 3 portioner! :) Mums!
Kram på er!


1 kommentar:

mamsen sa...

Den gratängen är god nu blev jag verkligen sugen. Vad mycket pyssel du köpt
kram