tisdag, april 28, 2009

Hemma från förlossningen

Så var vi hemma igen då. Hur knasigt kan det bli? Jag skulle ju bara åka till förlossningen för att köra en CTG på bebisen men de tyckte tydligen att jag behövde stanna över natten för observation. Så jag fick ringa Calle och be honom komma med grejer och fick fixat hem Elliot till systeryster för en spontanövernattning. Pojkarna kom med mat från McDonalds och lite tidningar och korsord så jag hade nåt att roa mig med. Sen låg jag där... Inte det roligaste sättet att spendera en kväll på. Ska man vara på förlossningen kan man ju i alla fall föda barn, kan man tycka. ;)

På morgonen så körde dom en ny CTG-kurva som återigen var bra, sedan kom läkaren och pratade lite. Han gjorde sedan ett ultraljud och mätte bebisen lite. Han kollade även mängden fostervatten och sånt. Allt såg bra ut sa han och sedan fick jag lov att åka hem, lagom tills klockan började närma sig 11. Åkte över till Opel och visade upp bilen och fick vidare instruktioner om vad jag skulle göra för att det ska bli ordning på det här. Hämtade sen Elliot på skolan och sedan hem för att få äta mat! Jättehungrig! Har varit död på soffan sedan dess.

Både läkaren och de barnmorskor jag har träffat på har kommenterat de sammandragningar dom sett på CTG-kurvan och påpekat att jag nog kommer tillbaka snart. ;) Vi kan ju hoppas...

Kram på er!

4 kommentarer:

lisahh sa...

Ja för ska Calle ha rätt så får det gå jävlans fort nu =)

Catten sa...

Vore ju nice om det blir i April iallafall :)

mamsen sa...

ett är säkert, du kommer tillbaka till förlossningen
kram

Carol sa...

Ja, han rymmer ;) Ska ner till husvagnen och bygga golv, staket, tält och allt vad det är... Känner oss aningen i vägen där.

Vad skönt att det inte var någon fara med dig eller bebis! Men tråkigt att du fick åka hem igen ;) Kunde väl slagit två flugor i en smäll liksom...
:)