onsdag, april 01, 2009

En liten äckelsammanfattning

160 stycken tomma Fragmin-sprutor ska jag idag lämna in på Apoteket. Tänk att jag stuckit mig så många gånger redan. Har nog tappat bort några tomma i nån väska nånstans, men gula burken är full av dom jag har hittat och ska lämnas in för att få ut en ny burk att fortsätta fylla. Men nu finns det någon form av ände inom synhåll i alla fall. Tar sista sprutan nånstans i spannet mellan 23 juni - 7 juli. Ska bli skönt.

Solen skiner här idag och jag är väldans tacksam för det. Har sovit uselt inatt, varit uppe 7 gånger tror jag. Väldigt ont i höfterna, nu strålar det ända ner till knäna i båda benen. Hittade verkligen ingen bra ställning att sova i alls. Idag tar jag ut HP och torsdag -fredag utnyttjar jag lite komptimmar som jag har tillgodo. Sedan inväntar jag mitt läkarbesök på måndag morgon för att få veta om jag blir sjukskriven eller om mina besvär räknas till "lätta" graviditetsbesvär så att jag får utnyttja några föräldradagar i förtid istället. Att gå tillbaka till jobbet är inte ett alternativ i nuläget. Jag har svårt att röra mig i alla riktningar och får ganska kraftiga sammandragningar bara jag försöker gå kortare sträckor. Dessutom sover jag inte på nätterna vilket gör mig trött över lag.

Men jag ska inte klaga alltför mycket, jag kan ju fortfarande röra mig även om det inte går så fort och gör rätt ont och bebis verkar må fint i magen i alla fall. :) Det får man ju vara tacksam för. Den sparkar fortfarande våldsamt så man kan inte undgå att den är kvar där inne :) Nästa kontroll hos BM är nästa onsdag, blir tätare kontroller nu på slutet. Nu ska jag ligga still tills det är dax att hämta Elliot på skolan och sedan ska vi åka och låna systers dusch igen. Vi kommer nog kunna duscha hemma om nån vecka igen, pannan kommer imorgon eftermiddag, sen måste vi bara vänta in brännare och ackumulatortank för att få fungerande varmvatten igen. Snart varit utan i 2 veckor och man börjar vänja sig. Calle meddelade dock till säljaren av tanken att han minsann har en gravid flickvän hemma som vill kunna duscha snart så dom lovade att skynda på leverantören så mycket det går. He he... Tur man kan vara till nytta på nåt sätt.. ;)

Kram på er!

2 kommentarer:

Maggan sa...

Vila så mycket du kan - när du kan.
Fy så många sprutor,vilken kämpe du är!

Sandra sa...

Tur att man kan vara till nytta ibland. En dusch är ju inte fel att ha ;) Själv är jag denna vecka en mästare på att sova. så trött så trött så trött