torsdag, mars 26, 2009

Trevlig torsdag

Idag var Elliot piggare och kunde gå till skolan igen. Körde ner honom lagom tills han började kl 8 och åkte sedan hem till syster och hämtade upp henne. Dagen efter lön och studielån för henne betyder storhandling, och taxi Systeryster har fått ett givet uppdrag. ;) Passade på att handla lite med och sedan körde jag hem henne igen. Fick frukost som tack och passade på att låna duschen eftersom vi fortfarande inte har någon pelletsbrännare som funkar, dvs inget varmvatten. Körde sedan ner henne till skolan före hennes tenta och åkte förbi jobbet för att hämta ut lite papper från jobbmejlen. Hämtade sedan Elliot på skolan och åkte hem.

Hemma var det fullt ös på golvkillen som höll på att slipa golvet nere i gillestugan. Golvet är nu jätteljust och fint där nere, men imorgon kommer han och betsar och lackar golvet mörkt. Blir jättefint tror jag. Elektrikern var här med för att installera termostaterna till golvvärmen. De blev dock inte färdiga för de saknade lite prylar, men dom skulle återkomma imorgon och göra klart det sista.

Johanna och Sindra kom och fikade, vi gräddade en massa våfflor och åt med glass och hallon. Mums, mums! Till och med Sindra kunde tänka sig att äta lite våfflor. Mysigt var det i alla fall. Kul att se dom, de har ju varit borta i Thailand och grejer så vi har inte setts på länge.

Idag har jag haltat runt värre än vanligt, nog en av dom värsta dagarna hittills. Foglossningen har definitivt visat sig på sin elakaste sida. Så dagen har inte gått i 110 om man säger så, har snarare sniglat mig framåt i sakta mak. Men det har funkat ändå. Solen sken ju i alla fall. Alltid något det. Nu ska jag försöka peta ihop lite middag åt oss medans Calle återigen ger sig i kast med listerna. Han är outtröttlig min älskling. Det blir så fint. :)

Kram på er!

2 kommentarer:

mamsen sa...

hmm, du kanske skulle vila lite!!!!
Snällt av dig att serva syrran
Kram

Fossing sa...

Bah! Det var ju mer eller mindre vila juh. Köra bil är inte så jobbigt och fika gör jag ju ändå på dagarna oavsett om jag har sällskap eller inte. :)