måndag, mars 30, 2009

Rastlös dag idag...

Dagen har varit hyfsat rastlös, det kryper i kroppen mest hela tiden. Körde Elliot till skolan innan 8 och tänkte försöka sova nån extra timme när jag kom hem igen. Det kröp istället i hela kroppen och jag kunde absolut inte slappna av hur jag än försökte. Naturligtvis så somnade jag till typ 15 min innan jag var tvungen att åka för att hämta honom, vilket gjorde att jag missade att äta lunch. Men, men...

Hämtade hur som helst upp Elliot på skolan och åkte till lillasysters lägenhet och lånade duschen. Tack igen! Elliot stod i duschen hur länge som helst, man får passa på att njuta när man är i närheten av varmvatten. ;) Nu har vi förhoppningsvis snart en ny panna och en ny brännare så vi kan återgå till, den numera lyxstämplade, aktiviteten att ha en egen dusch med varmt vatten i. ;)

Efter att ha blivit rena och fina så åkte vi till Maxi för att handla lite, det sinar lite fortare i förråden när man är hemma på dagarna och måste äta lunch och så. Fick återigen en påminnelse om att jag bör lugna mig när shoppingturen genom affären tog mer eller mindre 2 timmar, trots att jag hade en shoppinglista. I vanliga fall tar det ju tid för man inte vet exakt vad man ska ha, men nu tog det tid för att jag måste gå så sabla långsamt. Sammandragningar stup i ett gör att till och med mjölkpaketen väger 10 kg och tar ett tag att få ner i vagnen. Men vi tog oss igenom affären och fick med möda in kassarna i bilen. Hyfsat trött, men vad fasen! Vi måste ju ha mat hemma.

När vi kom hem så var elektrikern där och satte upp termostaterna till golvvärmen. Den ena blev klar idag, den andra ska han fixa imorgon. Nu ser vi en ände på hallrenoveringen med. På fredag kommer en mäklare och ska göra en värdering av huset, nu när det börjar bli färdigt i stora delar. En del kvar så klart, framförallt utomhus, men här inne börjar det ju bli klart på sina håll. Spenderade större delen av eftermiddagen liggandes och det var hemskt skönt. Lätt middag, killarna åt Ravioli (blä) och jag åt fiskbullar (blä enligt Calle). Vi lagar ju vanligtvis rätt seriösa middagar så att äta det här kändes lite som fusk, men det är ju bara en vanesak ;) Fusk är inte alltid dåligt, ibland är det helt enkelt viktigare att få kramas en stund extra. ;)

Imorgon är sista dagen på min sjukskrivning, men det känns inte aktuellt att gå tillbaka till jobbet innan bebis kommer. Orkar mindre och mindre och ryggen har inte blivit bättre på de här två veckorna, snarare sämre. Höfterna hänger inte med heller utan känns mer och mer. Ska ringa min barnmorska och ta ett snack med henne.

Kram på er!

2 kommentarer:

mamsen sa...

Hoppas dom kan ordnat nåt åt dig, låter inte så mysigt med den rörelseförmåga du har just nu. Ni kan komma när ni vill på söndag, maten blir kanske vid 2-3 tiden
Sköt om er
Kram

lillasyster sa...

det är lungt :) som sagt är de trevligt när ni tittar förbi så ofta...även om jag inte alltid är hemma haha