tisdag, mars 24, 2009

MVC-besök igen

Har idag varit på MVC igen. Nu blir det tätare besök framöver, ska gå varannan vecka. Elliot var med, han är inte riktigt kry och hemskt trött så han fick vara hemma från skolan idag.

Jag väger: 73 kg (+1 kg sen sist, +12 kg totalt)
SF-mått: 32 cm (+2 cm)
Blodtryck: 110/65
Bebis hjärtslag: 155 slag/min
Huvudet är vänt nedåt men fortfarande rörligt.

Nästa gång ska jag ta blodprover för att kolla så mina sprutor gör det de ska med blodet. APTT heter det ena provet och sen var det nåt mer.

Läkaren har skrivit i min journal att hon rekommenderar mig tidig föräldrapenning eller semester från det att min sjukskrivning går ut 31 mars. Inte mera jobb alltså... Vore ju skönt förstås, men rik blir man ju inte...

Idag snöar det igen. Fint vinterväder, om det nu är det man vill ha. -4 grader, klar luft och fina snöflingor. TA BORT dom!! Det var ju vår igår!

Kram på er!

1 kommentar:

Carol sa...

BLÄ jag gillar inte heller snön!!!
Bort!!

Har du också en tjej i magen då? Det tror alla om dessa hjärtljud på bebisen, hade också 155 sist! Noelle låg också runt 150, så det stämde ju men jag vet inte om jag tror på sånt där ;) 50-50 liksom!
Kram