onsdag, mars 11, 2009

Min nya hobby...

...verkar vara att bråka med Försäkringskassan. En inte alltigenom trevlig hobby vill jag påstå. Fick ett samtal i måndags förmiddag där en dam ville justera datumen på min ansökan om havandeskapspenning och sedan meddelade hon att beslut skulle skickas iväg samma dag. Dock kunde hon inte säga hur beslutet såg ut.

När jag kom hem från Varberg igår så hade beslutet kommit och jag får en fjärdedels HP från 13 mars - 1 maj. Det betyder att jag kan vara ledig en heldag + ett par timmar till någon annan dag i veckan. Trött som jag var efter studiedagen och en massa bilkörande, så var sammanbrottet nära och stackars Calle fick en gråtande snorig flickvän att ta hand om. Kändes verkligen som att ingen tror på att man har ont. Så frustrerande är det.

Efter att ha sovit som en död hela natten så känns det nu lite bättre och jag har bokat en tid med en läkare på MVC. Fanns ingen tid innan onsdag nästa vecka, men det är ju inte så mycket att göra åt. Hoppas på att hon ska fatta att jag verkligen har tokont och kanske sjukskriva mig, eller att hon ger mig ett läkarutlåtande som jag kan skicka till FK i ett överklagande av deras beslut. Under tiden kommer jag att vara ledig onsdagar och sluta tidigare på tisdagar, om det nu går att pussla till schemat här, det är dagens projekt. Så är det med den saken. Skrutten verkar iaf må bra i magen och roar sig för fullt med att misshandla mamma inifrån mest hela tiden. Att en sån liten kan göra så sabla ont! Det lär bli en ettrig liten en det här... ;)

Kram på er!

4 kommentarer:

mamsen sa...

Jag förstår hur du har det. Tur att du har en trygg axel att gråta ut mot. Ge dig inte
kram

Maggan sa...

Har fru Försäkringskassan haft foglossning tro? Och lågt blodtryck och järnbrist?
Gråt du en skvätt ibland. "Det renar", sa min gamla mormor.
Kanske mot doktorns axel också?
Kram på er allihop!

lisahh sa...

halsa FK att du kanner Aggro!!!

helena sa...

på dom bara!!