söndag, mars 01, 2009

Helgen snart slut igen...

Så var då helgen snart till ända igen, de går så fort! I fredags åkte vi till Gbg för att träffa bröderna lite och vi gick med dem på spelning på Sticky Fingers och såg Governor Andy. Trevligt var det, även om en konsert när man är helt nykter och inte ens kan dansa med var en spännande upplevelse. ;) Fick en stol att sitta på om det blev för jobbigt att stå. Träffade många av Calles kompisar han inte ser så ofta och det var kul. Tror Calle tyckte det var kul med.

Jag var då chaufför och har nu kört både i Korsvägen och mitt inne i stan. Herregud! Trodde jag skulle dö på kuppen, men nu kanske det blir lättare nästa gång. Läskigt!

Vi sov i Partille och igår tog vi med oss svärmor till Baby- och Barnmässan för att kika lite. Det var väl ingen jättehöjdare så sett, men lite trevliga montrar hittade vi i alla fall. Lite prylar kom det naturligtvis hem också.

Calle gick loss i ett stånd med belgiska ingenjörsskapade nappflaskor och vi fick med en massa grejer hem. De är tydligen helt fria från någon giftig plast och superbra i övrigt. Calle blev favorit hos försäljarkillen vill jag lova och vi fick en hel del rabatt utöver mässpriset.

Libero delade ut en tung gratispåse till gravida. En höjdare faktiskt. Blöjor, våtservetter, skötbordsunderlägg, amningsinlägg, en lite flaska olja och en fin bok om graviditet, förlossning och familjen.

Svärmor bjöd på en overall och ett par sparkbyxor som är supermjuka. Jättesöta! Tack så mycket!

Svärmor gav oss även en jättefin Första året-bok. Jag gillar såna! :)


Självklart ska man märka sitt barn direkt. ;) Calle designade en t-shirt. (Vi gjorde en till Elliot med ;))
Tidigare i veckan så åt jag lunch med Anna och då visade hon de här söta kläderna på Kappahl. Var bara tvungen att köpa dem!
Jag älskar trycket på bodyn! Mera såna! :)
Vi gick även en sväng på IKEA efter mässan och fick hem lite praktiska prylar som tvättlappar, en mobil, handdukar till skötbordet och lite mer småsaker. Skötbordet vi skulle köpa var tillfälligt slut så klart, så det får vänta lite till. Men nu börjar jag bli otålig och vill få klart! ;) Calle lagade sedan supergod middag i Partille innan vi åkte hem. Skönt att komma hem till egna sängen, sover ju inte jättebra som det är redan och att då dela en 120-säng gör inte saken så mycket bättre. ;) Trevligt med en liten utflykt i alla fall. Ont i kroppen har jag som vanligt, så idag ska jag försöka ta det lite lugnt.

Kram på er!

5 kommentarer:

Maggan sa...

Det var mysigt att ha er här! Den 26 mars kör jag till Linköping, om du kan vänta så länge på skötbordet?
Kram

mamsen sa...

Vilka fina saker ni fick med er hem från mässan.
sköt om er
kram

Sandra sa...

Vi var oxå på mässan igår. Tyckte inte att den var någon jättehöjdare men fick oxå med oss lite saker. Bl.a den gröna overallen fick knyttet av mormor. Var på Ikea förra veckan, då var vårt skötbord slut. Så det blir en extra sväng i framtiden.

Ha en mysig söndag

Anna sa...

Inte dåligt med nappflaskor och grejer hehe,Nu har ni så det räcker ett tag :-)
kram

Carol sa...

Oj va mycket shoppat det blev! Trevligt!

Men du.. jag har haft körkort i 9 år och kör fortfarande inte gärna i GBG ;)
Jag hittar till Liseberg, mässan och båda IKEA typ :)