fredag, februari 13, 2009

Skruttens prylar från Ullared

Igår handlades det lite grejer till Skrutten på en trevlig Ullareds-resa med Anna och Andrea. Här kommer lite bilder på vad som shoppades.

Täcke, kudde till sängen, kudde till vagnen och ett grått spjälskydd.

Påslakanset med stjärnor, handduk med luva, plastad frotté, lakan och örngott.

En underbar liten klänning (för att reta Calle, vi vet ju inte vad vi får ;)), randig tröja, t-shirt, vita byxor och en mjuk pyjamas med fötter på.


Body med små elefanter, vita byxor, liten cardigan, body med gjaf och cardigan med röd elefant.


Vit mössa, små strumpor, 2 snuttefiltar, 3 par mjukisbyxor och en mössa med gjaf på. ;)


Vita sparkbyxor och en mönstrad pyjamas.

En massa praktiska saker man behöver. :) Måste ju handlas det med.
I övrigt var det relativt tomt inne på Ullared, inte många sportlovshandlare alls. Hemskt behagligt att slippa slå sig fram och köa sig genom hela butiken. Det här var helt klart mer i min smak.
Idag är vi hemma jag och Elliot, passar på att ta ut lite av min komp när vi ändå inte har så mycket barn på jobbet. Har även fått ungarnas förkylning, inte lika uppskattat. Ikväll kommer Catten med pojke på middag. Ska försöka ta mig till Konsum och handla lite till en god efterrätt som ska tillagas i förväg. Solen skiner och snön gnistrar så en promenad är nog inte helt fel. Får väl ge mig på mitt bälte igen för idag känner jag verkligen av både höfter och rygg.
Sen ska jag ta en titt på pappren om havandeskapspenning, kanske inte är en så dum idé att försöka ta det lite lugnare. Kroppen verkar inte dela min uppfattning om att det inte är så svårt att jobba ända fram till bebisen kommer. Kanske min tur att ge mig... ;)
Kram på er!

4 kommentarer:

mamsen sa...

Oj, vad mycket fint du handlat. Ha det bra
kram

lillasyster sa...

jättefina gejer!! :)

dyy om du bara hade jobbat kanske kroppen orkat me men ditt spring på ullared, renoveringsprojektet,allt målande o allt annat du håller på me kanske den inte uppsakttar ;)

Maggan sa...

åh, så roligt detta är! Tänker åka på garnutförsäljning på Kinnagarn i morgon. Ta det lugnt med ryggen och mys med Elliotten.

Sandra sa...

Va fina saker du hittade. Känner igen gjaferna och velourdräkten med hästen på, de ligger fint och väntar här med. Utvalda av sambon min.