måndag, februari 02, 2009

Röj-söndag

Så kom då dagen vi alla väntat på... ;) Näe, inte riktigt så kanske. Men igår var det dax att röja ordning och försöka återställa det värsta efter denna omgångens renovering. Sovrummet är i princip klart för inflytt, hallen klar för klinkers och gillestugan är kvar i källaren (vilket gör att man slipper se den förutom när man går till tvättstugan) ;) Calle och Elliot körde 3 stora lass till tippen, medan jag plockade ner alla julsakerna, slängde ut granen och dammtorkade överallt för att bli av med slip- och färgdamm.

Till lunch blev det Elliots pannkakor och sedan fortsatte saneringen med inflytt i nya garderoberna, dammsugning av gillestugans slipdamm, några maskiner tvätt, dammsugning av soffor och golv, storrengöring av badrummet, uppsättning av hyllor i hallgarderoben och sedan tvätt av alla golv på övervåningen. Såå skönt att börja få det hela att vara ett hem igen, och inte bara en byggarbetsplats.

Elliot har jättenojja över att få nytt rum, bland annat, vilket ledde till att han inte somnade igår förrän runt 22.30, sedan var han uppe igen 3.45 och väckte mig. Han kunde inte somna om av 1000 olika anledningar och av pratet med honom vaknade Skrutten och satte igång att härja runt i magen. Inte mycket mer sömn för mig med andra ord. Tur att jag var i säng redan 23.30 igår... *ironisk*. Inte härligt att gå upp kl 5 i morse. Idag ska jag fasen se till att han kommer in i sitt rum om det så är det sista jag gör. Så här kan vi inte hålla på på nätterna, då säger jag upp mig!

Idag är det snorkallt ute, men det brukar ju å andra sidan göra att det blir soligt och det är ju trevligt.

Kram på er!

1 kommentar:

mamsen sa...

Vilket dygn ni haft. Måste snart komma och titta hur ni fått det.
Kram