lördag, januari 03, 2009

Möbelrea?

Ja, vad ska man säga?
Efter att ha jagat runt i varenda möbelaffär i Borås idag så kan jag enkelt sammanfatta:
  • Alla köper in samma möbler från samma tillverkare
  • Vissa kan med att ta mer betalt bara för dom är en stor firma
  • Andra är trevliga och tar tusenlappar mindre än dom stora
  • Mellandagsrean är en bluff! Att ha halva priset på 3 utvalda varor är inte tokrea.
  • Grattis MQ! Ni kom närmast en hederlig mellandagsrea, nästan hela butiken till 50%.

Hur som helst så har vi nu en ny soffa i källlaren, med ett tillhörande soffbord. Inte helt illa. Daniel och Anette kom hit och hjälpte till att bära in allt mot middag i betalning. ;) Mycket smidigt. Mumsig jordgubbspaj hade dom med sig oxå. Trevligt!

Nu ska jag fundera på att sova, kanske jag lägger in en bild på nya soffan imorgon. ;)

Kram på er!

2 kommentarer:

Maggan sa...

Detta var lite trixigt, men om det kommer fram har jag kommit ett steg längre i min tekniska utveckling.
Tack för en trevlig julafton!
GOTT NYTT ÅR OCH GOD FORTSÄTTNING! Ser fram emot nästa rapport från soffägarna. När vill ni ha vårt matsalsbord?
Kram. Maggan.

mamsen sa...

Tack för fikat idag. Möblerna var verkligen fina.
Kram