tisdag, januari 27, 2009

Försäkringskassan informerar...

...om föräldraförsäkringen. Inte världens lättaste ämne att göra intressant, men vissa små tips fick man väl ändå. Dagens bonus var att vi sprang på en kompis där som Calle hade missat skulle bli pappa. Dagen innan oss är dom beräknade dessutom. ;) Lite lustigt.

Lite imponerad är jag dock över att dom vågar samla 60 personer, varav hälften är hormonella gravidosaurusar, i ett rum mellan kl 18-20 då de flesta ju jobbat en hel dag och är smått trötta UTAN att bjuda på nån vettig fika. Hårda karameller och citronvatten fanns det. Tur man fått med sig ett par äpplen och en chokladkaka säger jag. Skärpning FK! Så intressanta är ni faktiskt inte vid den tiden på dagen. ;)


Blir inget garderobsskruvande ikväll iaf, ska försöka orka plocka fram teoriböckerna men jag betvivlar att så mycket fastnar just nu. Kanske sparar det till imorgon när jag slutat tidigt och har några timmar på mig innan fikan med flickorna från Familjeliv.

Ska nog bygga mig en avokado med räkröra i alla fall. Det tycker jag att jag har förtjänat. ;)

2 kommentarer:

Carol sa...

Du skulle tagit med dig en Frödinge kladdkaka och vispgrädde på flaska =)
Jag bjuder, så långt det räcker.. hahaha

Maggan sa...

Absolut!