fredag, januari 23, 2009

Besök hos barnmorskan.

Nu har vi varit på MVC igen och kollat läget med lilla Skrutten. Fick snällt ge bort 2 rör blod för här ska typas för blodgrupp och sånt. Hon tog även sockret (4, 7) och HB (107). Sockret var bra, men inte mitt HB, som vanligt. Har en tendens att ligga lågt där. Ska iaf ta en extra järntablett om dagen i 2 veckor och se om jag har bättre vid nästa besök.

Jag kan även ge glädjande besked till Catten som vill att jag ska bli tjock, jag har nu gått upp ytterligare 3 kg och väger in på 68 kg i dagsläget. Totalt hittills har jag alltså gått upp 7 kg. Jag skyller på julgodiset. ;)

Idag var första mätningen av sf-måttet som mäter hur mycket livmodern växer. Med 24 fullgångna veckor så har jag måttet 26 cm, i kurvans överkant. Jag verkar gilla att ligga där. ;)

Lilla Skrutten hade 142 hjärtslag i minuten (140 förra besöket) och det var fina, rena hjärtslag sa hon. Nästa besök är inbokat i slutet av februari.

Så där, det var nog allt alla mammor, svärmödrar, nyfikna svägerskor, småsystrar och andra behövde veta för den här gången. ;)

Kram på er!

5 kommentarer:

Orsi sa...

Vecka 24???? vad har hänt, du var ju nyss nygravid!!!!
Kram på er

Fladdermamman sa...

Även Fladdermammor är intresserade..Kram

mamsen sa...

Låter bra, ät spenat och jordgubbar
Kram

Carol sa...

Åh visst är det härligt att få höra hjärtljuden!!?
Jag ska mäta SF nästa gång, och BM trodde då att jag skulle ligga något över kurvan med.. hahhaa!!!

Lisa sa...

NÄ ja kräver mer info till nästa gång ;)