tisdag, januari 06, 2009

Back to work!

Så var det då dax att återvända till jobbet igen efter ledigheten. Jag måste erkänna att det tar emot. Men om man ser det åt andra hållet så kommer jag jobba ca 17 veckor till innan bebisen kommer. Det är ju bara 85 arbetsdagar! 79 st om man räknar bort lite röda dagar. Det gäller att räkna åt rätt håll, det märker ju jag det. ;)

Arbetet i hallen har kommit såpass att taket nu bör vara färdigsprutat och väggarna har fått målarväv allihopa. Det är med andra ord dax att måla väggarna vita. Ska även sätta tänderna i det stora hallfönstret och delar runt ytterdörren som oxå ska bli vita. Sedan ska det hällas flytspackel i hela hallen och på det ska det sedan läggas grå klinkers. Garderoben i hallen ska få ny inredning och bli en bättre förvaringsplats än den hittills varit. Just det ja, måste slipa och måla dörrarna på garderoberna i korridoren bort mot sovrummen med. Så vi har att göra om man säger så. ;) Sedan ska ju bebisrummet ordnas med... Bara ca 125 dagar till bebisankomst, dax att rappa på. ;)

Nu ska jag gå och duscha för det orkar jag inte med när jag går upp kl. 5 imorgon bitti.

Kram på er!

2 kommentarer:

mamsen sa...

oj, har ni redan hunnit så mycket i hallen. Bra jobbat
Kram

Carol sa...

Gå upp 5 låter härligt :-/ Det gör jag med vissa dagar..
Vad jobbar du med?

Ha det bra på jobbet iaf!!