onsdag, december 31, 2008

Vad hände egentligen 2008? ;)

Nu när 2008 är inne på sina sista timmar och jag ligger i soffan och hostar utan att ha något bättre för mig så kanske det är på sin plats att sammanfatta året som gått. Virrig som jag är så kommer jag ju inte direkt ihåg vad som har hänt så det kanske blir så att jag glömmer ett och annat ;) Min nuvarande kalender går ju efter skolåret så den har jag bara nytta av från juni och framåt. ;)

Hur som helst...

I början av året började vi så smått kika efter ett hus, 2:an började helt enkelt bli för liten och lusten att hitta något eget växte sig större. Man kan lugnt säga att vi sett på vitt skilda typer av hus, allt ifrån jättelika Varbergsvägen i stan, till små Villa Villerkullor på landet. Det slutade i alla fall med att vi hittade, och fick, vårt hus i Dalsjöfors där vi flyttade in i september. Renoveringen har ni ju kunnat se här på bloggen. ;)

I juni var vi på Monster Jam med Elliot. Det var skoj det! Sedan åkte han till Italien i nästan 5 hela veckor och lämnade sin mamma ensam på semester. Den semestern ägnades till stor del åt att göra en intensivstart på körkortet som nu verkligen behövs. Lite kvar ännu, men snart bör det vara klart. Calle jobbade, jobbade och jobbade hela sommaren lång.

Elliot slutade för övrigt på dagis för att till hösten börja i förskoleklassen. Men innan han slutade hann han fylla 6 år, stora killen! :)

Jag tog tag i fler släpande saker och tog till slut ut min examen i slutet av juni. Grattis till mig! :) Det firade jag med att gå till tandläkaren för första gången på 10 år. Hyfsad ångest vill jag lova. Konstigt nog hittades inga hål, dock en bunt med tandsten som det tog 3 besök att få bort. Men sedan kände jag mig duktig! :)

Min lillasyster kom tillbaka till Borås efter att ha varit borta alldeles för länge. Det var hemskt trevligt! :)

När hösten närmade sig och vi fick huset så tog Calle semester för att sätta igång med renoveringen. Nytt garagetak, helt nytt kök och ett heldränerat hus är vad han kan stoltsera med att ha klarat av under hösten. Inte illa! Han är sååå duktig!

Min bror och hans tjej kläckte ur sig en liten Albin och vi var på dop framåt höstkanten. :) Även min kollega fick en liten en, i juni kom lilla Sindra till världen.

Lagom tills vi fick hus blev det oxå klart att vi väntar tillökning i familjen. Den 12 maj 2009 beräknas Elliot bli storebror till Lilla Skrutten som just nu ligger och sparkar i mammas mage så mycket det bara går. :)

Överlag har det varit ett bra år, mycket har hänt, men konstigt vore ju annars. ;) Som vanligt har det gått fort, fortare än man tror men det får plats många händelser ändå. Nu ser vi fram emot ett spännande 2009 och ni kan som vanligt följa vad som händer här. :)

Ha nu en riktigt trevlig nyårsafton och ett härligt år 2009!
Kram på er!

PS. Har jag glömt nåt viktigt? Antagligen. Känn er dock inte bortglömda, jag är bara virrig av naturen. ;) DS.

2 kommentarer:

lillasyster sa...

haha ja ibland är han bra o ha va de verkar ;) kram

lillasyster sa...

den va goood! tåls o ätas fler gånger ;)